zondag 22 augustus 2010

De tuin

Hallo allemaal,

Wat zijn jullie positief geweest op onze voor & na foto's , wat leuk , dank u !

Ik heb er voor jullie nog ééntje van onze tuin,
Wij, (ik , mijn man, mijn mama en schoonouders), zijn er nog een dag ingevlogen,
pppff, gisteren 3X naar het containerpark gereden,
's avonds kon ik het niet opgeven, ik moest en zou eerst een klimop vrije tuin hebben, hihi,
en waaaaarm dat het was hé, maar het is nu even goed zo in tuin.

Dit was eergisteren,



En zo was het gisterenavond,



En kijk eens wat een hogedrukreiniger kan doen,
ik zeg niet dat die tegels écht terug mooi gaan worden, en waarschijnlijk zijn ze daarna eens zo poreus vrezen we,
maar het is toch de moeite om dar terras eens een beurt te geven dan hé,
mijn man had zich al uitgeleefd op de trap,hihi.



Heeft er iemand tips om de wortels van de coniferen eruit te kijgen, want dat gaat een serieuse klus zijn!!
Dus alle tips zijn welkom, dank u!

Mijn kaartje ligt klaar om in elkaar te zetten, dus dat hoop ik straks te kunnen doen.

Groetjes,

16 opmerkingen:

Pierelantijntjes zei

Zo wat is dat al opgeknapt zeg. Heerlijk licht en ruim.
Ik heb geen idee hoe je de wortels goed en makkelijk kan verwijderen maar misschien weet iemand anders dat wel.
Groetjes van Ester

Tamara zei

Jeetje Jaimie, wat hebben jullie een werk verzet zeg, wat een klus!
Het is allemaal erg mooi geworden hoor...
Helaas heb ik geen tips voor de coniferen voor je. Volgens mij moet je die echt uitgraven met een graafmachine...maar ja, ik ben een leek op tuinier gebied hoor...hihi
Succes...en ben benieuwd naar je kaartje
xx Tamara

Bietje zei

Wij hadden ook zo'n stronken in de tuin. We hebben er eerst een flink gat in geboord met een boormachine, daarna roundup er in gegooid. Dit is een soort vergif dat door planten opgenomen wordt, dan sterft ie af. Daarna heeft de plant niet zo veel weerstand meer en kun je hem er gemakkelijk uit trekken.
Dit werkt alleen NIET bij oude stronken. Die hebben we toen met allerlei gereedschap te lijf gegaan en min of meer mishandeld. Treur niet, de stronk was al dood. Met zagen, bijlen en ander materiaal zijn de stronken zo mishandeld dat ze in stukken braken en op die manier gemakkelijker verwijderd konden worden. Van te voren hadden we natuurlijk (bij beide varianten) de wortels wel zo veel mogelijk bloot gegraven. Ook dat verminderd de grip van de stonk op de aarde. Succes het is en blijft een flinke klus.

Margo zei

Je moet maar denken dat her resultaat helemaal top zal zijn he. Veel werk maar je krijgt er wel een mooie tuin voor terug he !!!
Nog veel succes en hopelijk vind je ergens tussenin nog een gaatje om te knutselen.
Groetjes
Margo

cristel zei

nou jullie hebben echt heel erg jullie best gedaan en het ziet er ook meteen veel anders uit hoor
ben benieuwd weer naar de rest
grtjs

Sandraatsjuh zei

Hallootjes,

Jeetje wat een verschil zeg! maar wel een super mooi verschil! en die coniferenstronken zijn lastige pakketten!

Bedankt voor je compliment op mijn foto's!! En Me paardje is een schat die geen vlieg kwaad doet, dus vandaar dat ik zo relax bij hem lig! ook een kwestie van wederzijds vertrouwen!

Veel tuin en knutsel plezier!

Marijke zei

wauw, wat een verschil en dat gisteren in die hitte. Jullie hebben weer goed gewerkt!

miriam zei

Dat begint er al allemaal erg netjes uit te zien

groetjes miriam

nicolet zei

Dit gaat ook lekker!! Succes verder met de tuin!
Groetjes Nicolet

scraplouise zei

Wat een werk hebben jullie verricht, begint er al aardig op te lijken.

Dank voor je complimenten, hier is de link van Sprookjesland http://www.sprookjeswonderland.nl/
het is erg leuk voor de kleintjes.

Fijne avond nog,

Louise

Hetty zei

Het ziet er al heel netjes uit zo maar wat een
werk hebben jullie eraan gehad, nog heel veel
succes ermee

gr hetty

Kristel zei

Ziet er prachtig uit Jaimie! Enne die stronken hebben wij zo diep mogelijk afgezaagd en de wortels laten zitten, rotten uiteindelijk vanzelf weg.
Groeten Kristel

Gerda Hartman zei

Hier is echt met man en macht gewerkt. Wat een verschil. Hier zetten we ieder jaar de hogedrukspuit op de tegels. Je kunt dan bijna zeggen: je kunt hier van de vloer eten. Maar buiten toch maar liever niet (lol). Van die wortels zou ik niet weten, maar het zal een klus worden. Alvast sterkte ermee en ik hoop dat je kaartje gelukt is.

Kaatje zei

wat een werk zijn jullie aan het verzetten zeg! Ziet er al veeeeel beter uit!

groetjes,
Annika

Christa's blog zei

Amaai jullie weten van aanpakken hoor. Wat een werk jongens, maar het ziet er al heel goed uit.
Ik heb even met mijn man getelefoneerd om raad te vragen over de boomstronken en die zegt van ze er met de bobcat uit te trekken.
Met rondup zou ik ze niet bespuiten want dan groeit er nadien niets meer op die plaats.
Succes
Christa

marika zei

amai,goe gewerkt zenne!Jullie zullen wel blij zijn als de tuin af is.Maar dan kunnen jullie ok volop gaan genieten hé

groetjes,Marika