dinsdag 24 augustus 2010

Het terras

Hallo Allemaal,

Sorry, even (nog) niks creatief, enkel wat gezever, en word weer een lange post met foto's,
dus jullie hebben de kans om nog te gaan lopen hier, hihi.

Deze keer was het terras aan de beurt om met de hogedrukreiniger te doen ,
maar mijn konijnen zaten daar (nog in een tijdelijk oplossing) op, maar ze hadden nog steeds geen hok,
er stond wel een plank schuin tegen de muur om achter te schuilen,
maar ik had gehoord dat het van zondag op maandag ging onweren en hard waaien,..
dus ik had er ook genoeg van dat mijn beestjes zo moesten zitten,
want die zotten bleven dan ook gewoon in de gietende regen zitten hé, ttsss,

dus ik heb het deel onder de buitentrap vrij gemaakt en dan kon daar de hogedruk er al op gezet worden,

Voor,



Na;



En dan konden de konijnen daar gezet worden, enkel de ren er nog op tijd rond krijgen lukte niet,
want dan moest er nog teveel gezaagd en herrekend worden aan deze ren,..
dus maar in de binnenkooi zo gezet voor die nacht toch droog door te kunnen brengen hé.



En nu dat deel vrij was op het terras, kon ik het niet laten,



die lelijke rotte latten moesten eraf, nu dat kon hé, nu de ren er niet meer onder stond,
enkel jammer onze ladder haalt die hoogte niet hoor, hihi, ok de onderste rij er dan al af,
maar wat verschoten we bij het wegtrekken



sprong er een dikke bruine pad uit...???.....vanwaar komt die??? allemaal muren rondom onze tuin,
ok ons oudste kattin durft al eens kikkers bij hebben, maar een pad ook al dan ??

Ons Witteke vond dat maar een wreed gek beest hoor, die bekijkt ons zo van , wat is dat nu..
ik kietel met mijn pootje tegen die zijn poep en die spingt weg...dat ga ik eens uitzoeken, meneer kikker, hallo ,,, niet wegwippen, kom maar hier, kom.. ik wil spelen met u...



Twee van ons ander kattinen zal het iets doen , een dikke pad in de tuin..;
wij zijn poezezusjes...zien jullie dat?...aan wat dan? ...hihi
En wij slapen vanboven op de keukenkast, ssssttt, niet vertellen tegen ons baasje hé, dat mogen wij eigenlijk niet hoor!



Ik heb gisteren mijn verjaardag al gekregen van mijn mama, (ik verjaar pas zaterdag hoor), maar dit kon ik al gebruiken ,



Ja een grote doos dat kon ik nu gebruiken sé, ik wilde eens een hele grote kaart maken, LOL!!!
Neen sereus nu, dit zat er in de doos....



Een konijnenhok!!! Dank u mama, kusjes en knuffel, nu zitten mijn beestjes te minste terug droog, wel nog even klein, maar waar hun hok met nieuwe ren opkomt, daar moet nog een betonneke gegoten worden en tot dan zitten ze toch al droog en wat ruimer dan in hun binnenkooi, en in de dag kunnen we de oude ren er nog rond zetten ,dat ze hun loop nog meer hebben !

Ik ben wel met een nieuwe creatie begonnen, en deze keer geen kaart, want ons dochter kwam mij melden dat haar babypoppen (babyborn tweeling van 32 cm) het wel koud hebben hoor, dus ik ben een t-shirt aan het proberen maken voor hen , het is een jongen en een meisje zei ze, dus roos ligt er al tussen,hihi.



Ondertussen word hier in huis nog veel verder gerekend, gekeken, herbekeken, herberekend, ...
dus nog drukjes, maar onze hobby doen we door in zoverre het mogelijk is hoor!

dank u weer om vol te houden tot hier.

groetjes,

17 opmerkingen:

Tamara zei

Nou, jullie hebben het er maar druk mee
Maar wat is het terras mooi geworden zeg
ook je konijntjes hebben een prachtig onderkomen gekregen, super kado hoor!
Het hok van mijn konijn heeft er wel iets van, dat zijn super hokken.
geniet er maar lekker van
xx Tamara

Anneke zei

Hoi Jaimie,
wat een leuke konijntjes heb je!
Ik heb er ook een maar hij is wel een beetje groot en rond geworden :) haha!
Ik heb ook hetzelfde hok ;)
Groetjes Anneke

susie zei

Graag gedaan hoor meiske !
Ik weet dat je veel van je nijntjes houd dus dacht ik dat dit een goed idee was.
Aan de reacties te lezen is het een goeie keuze geweest. :)

Knuffel mama

cristel zei

dat ziet er al weer heel erg netjes uit had ook zo graag een konijn heb er vroeger eentje gehad een mini angora maar door omstandigheden kon ik het niet mee nemen en ik woon nu op een appartement en mijn balkon is veel te klein daarvoor maar die van jouw zien er wel super lief uit en babyborn kleding en barbiekleding heb ik ook nog veel gemaakt voor mijn dochter maar die is jammer genoeg haar poppen ontgroeit dus das verleden tijd deed dat ook wel graag en als ik dan voor haar een kledingstuk maakte kocht ik wat extra stof voor de pop ben benieuwd naar je tshirtjes
grtjs

Sandraatsjuh zei

Haai Jaimie,

ZO jullie hebben het wel op de heupen met het werken in en rond jullie huis! Maar het knapt er toch wel behoorlijk van op!! Wat een verschil zeg!

Ohh en die pad was hier niet veilig geweest hoor! Onze kater komt zelfs met Roofvogels thuis.....brrr

Maar wat zitten je konijntjes daar toch prachtig! Mooi hok hooor! En geduld alles komt op zijn tijd wel af! ze zitten nu in ieder geval droog!

Ik ben benieuwd naar je T-shirtjes!

Debby zei

hé jainie
het terras is super mooi schoon geworden en zaten de konijnen mooi droog, maar in het nieuwe hok dat je van je mams gekregen hebt is een nog beter onderkomen.

getver een vieze dikke pad.....hadden wij thuis ook vaak in onze tuin, maar zaten ook bij bosrijk en waterrijk gebied. glibber beesten

en agossie de babyborns poppen hebben het koud. daar moet je wel even iets voor in elkaar freubelen hoor want anders worden ze verkouden ;)

scraplouise zei

Hoi Jaimie,

Ik heb wel weer even gelachen om je verhaal, maar je terras is weer blinkend schoon en wat een prachtig kado voor je verjaardag, grappig wij zijn een dag na elkaar jarig, wens je een fijne verjaardag toe.

gr.Louise

nicolet zei

Leuk om allemaal te zien Jaimy!! Je bent lekker aan de klus hihi.... Maar je hebt wel eer van je werk!
En leuk hoor, poppenkleertjes maken! Succes...
groetjes Nicolet

anja zei

he jaimie leuk om je verhaal te lezen maar heb ik het ergens gemist.je bent gewoon de tuin aan het opknappen of zijnjullie verhuisd.
een grote "make over",ik vindt dit wel leuk om te zien en te lezen.
liefs anja

stempelfreaks zei

Wat leuk om allemaal te zien. Je terras is super schoon geworden. Je konijnen hok is prachtig.Alvast gefeliciteerd!!
Succes met de poppenkleertjes. Is ook erg leuk om te doen.
Groetjes Astrid & Larissa

Kristel zei

Ziet er allemaal goed uit Jaimie! Leuke konijnen ook!
Groeten Kristel

Quiltendewilma zei

Ziet er goed uit hier!!
Ik moet altijd zo lachen om jullie...
tegen zijn poep... hihi....
Ik kijk bijna altijd naar de pfaffs en schiet dan altijd in de lach als zij het over de poep hebben....

Onze taal lijkt zoveel op elkaar en toch weer anders....
;o)

Mandy zei

Jaimie your new rabbit hutch is fabulous, what a lovely present, hope you had a great day
hugs Mandy xx

Gerda Hartman zei

Wat schattig je konijntjes en wat een prachtig hok. Als het net zo regent als hier, hebben ze dat hard nodig.

Marianne zei

'k pijs dat die pad meer verschoten was van jullie dan jullie van hem ;-) Dat is normaal hoor dat je die daar vind, ze zoeken altijd eeb beshut plaatsje op onder een steen of dergelijke om te overwinteren. Wij komen dat hier regelmatig tegen in onzen hof.

Saskia zei

Bedankt voor je leuke reactie. Ik ga jou ook volgen, wat een leuk blog. Konijnen hebben wij ook altijd gehad. We hebben nu alleen nog een poes. Een heel lieve eigenwijze poes. Ik hobby heel graag en doe ik eigenlijk van alles, dus daarom een blog met van alles wat.
Groetjes Saskia

marika zei

jullie blijven druk bezig zeg!
En wauw,wat een prachtig kado heb je gekregen.Nu ben niet alleen jij blij,maar ook de nijntjes hé.

Veel plezier ermee!!!

groetjes,Marika