zondag 12 september 2010

Gedicht en een poppensetje!

Hallo allemaal,

Mijn schoonvader ligt nog in het ziekenhuis.
Ik ben een persoon als ik emoties niet verwerkt krijg, moet ik ze van mij afschrijven,
dan maak ik gedichten, en zo liggen hier al heel wat gedichten hoor, soms geef ik ze af aan die persoon,
maar soms hou ik ze ook gewoon bij mij.

Dit gedicht heb ik vanmorgen geschreven voor mijn schoonvader, maar ik weet niet of ik het wel of niet ga geven,
hier volgt mijn gedichtje;

----------------------------------

Geschrokken!

Voke ligt in het ziekenhuis,
deze keer hopelijk zo bang als een muis.

Want hij ligt er weer,
met nieuwe hartzeer!

Hij moet op zijn eten letten,
maar in plaats daarvan eet hij liever vetten.

Hij is al suikerpatiënt,
maar soms is hij daarop niet zo erg attent.

Misschien dat zijn hart hem nu waarschuwt,
dat om de hoek, altijd een gevaar luwt.

Dat hij ALTIJD moet zorgen voor...
anders komt hij er niet door.

Dus Voke, laat die vlaaikes maar staan,
want uw hart kan dat niet aan!

Als je uw kleinkinderen verder wil zien opgroeien,
zal het idee van “ DIEET” toch moeten broeien.

Dus luister nu eens naar je arts!
Voor bij uw kinderen de bom barst!

Het is niet meer van, “jaja ik probeer”,
want dan doet uw hart morgen terug zeer!

Dus als je het niet doet,
krijg je misschien wel een eens andere stoet!

En die willen wij nog niet meelopen,
dus begin maar al “light” producten te kopen!

Je bent een wijze man,
dus bewijs ons, dat je het kan!!


Je jongste schoondochter

------------------------

Dat was hoe ik mij op dat moment voelde, nu het geschreven is, is het weer beter met mij sé,
( buiten mijn eigen koppijn nog steeds genomen, maar gelukkig is die toch al de helft dan tegenover vorig weekend)

En ook ik heb veel steun aan Marika, merci hé meid!!!!!!!!!

Ik ben vanmiddag nog begonnen aan ons dochter haar poppensetje af te werken,
en dit is daar het resultaat van geworden, ervaren kleermaaksters, niet te nauw kijken hé, hihi



nu moet ik nog wat gaan strijken, morgen weer schooldag hier hé.

groetjes,

16 opmerkingen:

Anoniem zei

mooi zeer mooi meer kan ik daar niet over zeggen bedankt zal het hem zeker laten lezen moeke

Tamara zei

Hoi Jaimie
wat een prachtig gedicht heb je daar geschreven
Wat fijn dat je je emoties daar zo in kwijt kan hè.
Gelukkig wordt je hoofdpijn ook al minder, niets is vervelender dat dat...
Als laatst wil ik nog zeggen dat ik de poppenkleertjes prachtig vind
fijne avond
xx Tamara

Marianne Schut zei

Hai Jaimie, jee wat heb je weer veel meegemaakt, heel veel sterkte met je hersenschudding, ik hoop dat je snel weer helemaal opknapt en ook voor je schoonvader het beste gewenst, jouw gedicht zal hem zeker goed doen! Groetjes Marianne

scraplouise zei

Wat een prachtig gedicht heb je gemaakt, sterkte voor je schoonvader.

gr.Louise

Thea zei

Hoi Jaimie,
Goed geschreven je gedicht! Gewoon geven misschien wil hij wel naar je luisteren.
De poppekleertjes zijn beeldschoon!
Liefs
Thea

Kaatje zei

sterkte met je schoonvader en mooi gedicht!

toch leuk die kleertjes!

groetjes,
Annika

Hetty zei

Wat en leuke en mooie kleertjes heb je gemaakt ze zien er toppie uit.
Je gedicht is ook erg mooi en wat fijn dat je het zo van je af kan schrijven. Beterschap met je schoonvader

gr hetty

cristel zei

een heel mooi gedicht en een hele leuke combi heb je gemaakt voor de pop
grtjs

marika zei

ik ben dus niet de enige die je gedichtje super vind he!Ben echt benieuwd hoe je schoonvader erover denkt.
Jij steunt mij en ik steun jou,daar zijn vrienden toch voor.
Poppekleertjes zijn erg leuk geworden,nu nog sokjes breien,hihi

groetjes,marika

Gerda Hartman zei

Beterschap met je schoonvader! En kijk een poppensetje klaar, daar zal de poppenmoeder wel blij mee zijn.

Cards by Jol zei

wat een prachtig gedicht, mooi dat het je helpt te verwerken.

De poppenkleerdjes zien er leuk uit, deed ik vroeger ook voor mijn dochter, lang geleden, want zij is nu 21.

groetjes jolande

Debbie zei

Zo das wel een streng gedicht hoor, maar ik kan me je zorgen voorstellen...

Wat een leuke poppekleertjes, ziet er goed uit hoor!
xxDebbie

Riet zei

Wat en prachtig poppensetje voor je dochter.
Meis doet het rustig aan hoor met je hoofd.
En als je schoonvader dit gedicht krijg ,gaat hij echt luisteren.
Sterkte met al jullie zorgen.

Dikke knuffel Riet.x

Linda zei

Wat schattig joh, die poppen kleertjes, heel leuk gedaan. En je gedicht is heel erg mooi en recht uit het hart geschreven. Misschien moet je het wel geven aan je schoonvader, want het is schitterend en geeft een goede boodschap weer.
Sterkte ermee hè
gr linda

susie zei

Hé meisje , jou gedicht is zoals altijd weer recht aan toe.
Je moet steeds wat van je afschrijven als je in de knoop zit met je emoties hé zoals nu weer het geval is. En ik vind jou gedichten steeds heel knap uitgewerkt. Hopelijk luistert schoonpapa naar deze boodschap !!

De poppenkleertjes zijn zo schattig en ik vind dat je het heel goed gedaan hebt.

Dikke knuf , mama

Anneke zei

Wat een prachtig gedicht!
Zo mooi, hij zal hier toch wel heel blij mee geweest zijn!
Groetjes Anneke