zondag 5 september 2010

koken, update memobord + vraag Copic

Hallo allemaal,

Wauw , wat een lieve reacties hebben jullie mij gelaten!! Dank u !!!
En dit zot kind, is nog steeds in een soep- en bakperiode,
ik vind onze ruime keuken hier zo zalig hé!
Een mens begint er spontaan van te gaan koken, hihi.

Zo heb ik vanmorgen deze gemixte soep van courgette, komkommer en groene paprika gemaakt,



Dan daarna ben ik begonnen aan deze banenmuffins,



En zijn het geen coole cakejes zo in een piratenbakvorm,



met deze opstelling had ik nog iets creatiefs willen doen, dus ik naar de knutselkelder, ik heb denk ik al mijn stempels en papier vast gehad en er kwam ineens niks meer uit mijn handen, het ligt er nu nog steeds gewoon zo, misschien morgen wel terug hé.

Ik heb wel een stempel ingekleurd met onze copics, maar ik heb een vraagje, er zit een copic nr 0 tussen, het is een doorschijnende van uitzicht?? waarvoor dient die eigenlijk??

Ik heb me dan maar verder aan mijn houtstukje gezet en dat is nu in deze fase geraakt, het ligt gezaagd klaar om geschilderd te worden, het moet eerst in de primer gezet worden, maar ook dat is niet meer voor vandaag.



En als fijne afsluiter van de dag, heeft mijn mama deze lekkere pannekoeken gebakken voor ons, dank u mama!!



Hoop dat ik morgen tijd heb om verder te doen,

Groetjes,

16 opmerkingen:

Marley zei

Nou dat ziet er allemaal heerlijk uit!
Wat betreft je vraag over de copic 0.. dat is een colorless (kleurloze) blender.. deze mengt je kleuren wat beter + je kunt je kleuren hier lichter mee maken.

Groetjes Marley

scraplouise zei

Dat ziet allemaal lekker uit zeg,krijg er spontaan honger van om 7.15 in de ochtend.

gr.Louise

marika zei

tjongejonge,al dat lekker eten zeg.Verhongeren doen jullie in ieder geval niet.
ben benieuwd welke stempel je hebt ingekleurd,we zien het kaartje wel verschijnen

groetjes,Marika

Debby zei

Hoi Jaimie
ziet er allemaal weer lekker uit.
die nul is inderdaad een colorless marker je kunt er mee blenden maar als je net uitgeschoten bent langs de lijntjes kun je daar ook je foutje mee weg werken

groetjes Debby

Marjolijn zei

Lekker hoor!

Bij de colorless blender moet je er wel rekening mee houden dat hij niet echt kleur weghaalt maar meer de kleurpigmenten opschuift in de richting waar jij ze duwt met je stift.
Beetje lastig uitleggen maar er is op youtube vast een filmpje over te vinden.

Groetjes Marjolijn

Cards by Jol zei

Dat ziet er allemaal lekker uit, ik ben niet zo'n kookfanaat hoor, maar met het opeten heb ik nooit zo'n moeite.

groetjes jolande

Sandraatsjuh zei

Zooo dat ziet er weer goed uit! Lekkere piratencake-jes gaan er altijd wel in!! Je combinatie soep klinkt ook weer goed!!

En euhmmm die andere vraag van de copic heb ik helaas geen antwoord voor je op! wil der wel eentje bedenken hihihii maar weet niet of je daar wat zinnigs aan hebt dus laat ik dat maar! hihih

tot blogs!

Kristel zei

Dat ziet er heerlijk uit Jaimie! Heerlijk lekker bezig zijn, daar draait het toch om!
Groeten Kristel

Afke zei

Hoi Jaimie,
Dat ziet er inderdaad goed en lekker uit. En fijn, zo'n mamma die pannekoeken bakt.
Fijne dag verder,

Afke

Anneke zei

hhmm, dat ziet er allemaal lekker uit!
groetjes Anneke

Marianne zei

Tiens... oranje soep van groene groenten :-p
de muffins en pannekoeken zien er heerlijk uit.

Tamara zei

oh Jaimie
wat ziet dat er weer lekker uit...mmm...hihi
Ik kan me voorstellen dat het fijn koken is in een nieuwe keuken!
Wat betreft de copic 0 kleur: ik sluit me aan bij de rest. Het is inderdaad niet echt om mee te wissen, maar meer om te mengen en vervagen
fijne maandag
xx Tamara

Marjanne zei

Heerlijk lijkt dat allemaal! En die witte copic is een blender, maar dat weet je inmiddels al.
Heel hartelijk dank voor je lieve reacties op mijn blog!

Debbie zei

Ha Jaimie,

je groene groentesoep ziet er echt heerlijk uit, heb je misschien het recept voor mij, zodat ik m ook kan proberen?

En die cakevormpjes hahaha, wat een leuke!

Ook erg benieuwd naar hoe je houtwerk gaat worden, ziet er nu al heel leuk uit!

xxDebbie

Agitte Huberts zei

Je kunt ook eens gaan kijken op het gek op copic blog daar kom je allerlei tutorials tegen

Cheryl zei

Wow - these all look delicious, especially the pancakes.