zaterdag 23 oktober 2010

Doosje, kaartje, soep, rijstpap en stofjescreatie

Hallo allemaal,

Mijn schoonzus vroeg gisteren om even mijn mixer te mogen lenen, ik ging hem vandaag 's middags terug hebben,
geen probleem, dan was de soep pas voor in de late namiddag , want ja daar heb ik de mixer voor nodig.

Maar ik had gisteren ook nog een tweede kleine stempel ingekleurd met de copics en die kaart heb ik vanmorgen dan eerst, na de wasmachine ook aan het werk te hebben gezet, afgewerkt,
ik heb ze simpel gehouden, omdat ik wilde dat de tekst de aandacht van de kaart moest zijn.
En ook het label van gisteren op de koekjes heb ik herbruikt, ik heb een doosje gemaakt naar een patroon van Kitty,
handig om koekjes of een muffin in te doen en af te geven hé?

Dit is wat ik ervan gemaakt heb, (foto is wel binnen getrokken, dus iets minder goed gelukt zo),



Dan 's middags, zoals beloofd had ik mijn mixer terug en heb ik de ingrediënten voor de soep klaar gezet,



vandaag is het wortel-sinaasappelsoep, je moet de aardappelen apart koken en op het einde pas erbij doen, samen met de sinaasappelen, maar aangezien wij hier de soep in porties opwarmen allemaal, is de sinaasappel er niet ingedaan, en ze is zo ook héél lekker hoor, dus het hoeft niet echt erbij. Dus eigenlijk is het nu wortelsoep met gekookte aardappelen in :-)



En omdat het dan al tegen de late namiddag liep, had ik niet echt de tijd meer om nog een uitgebreid dessert te maken,
dus het is geworden...



Jaaaa...hhhmmmm..... rijstpap, snel, gemakkelijk en lang geleden ook nog,

En nu zit ik hier aan tafel met??..... mijn rijstpap....hihi, neen nog niet hoor, ik wilde zeggen, met mijn mama :-)

En zo ziet ons tafel er nu uit, ik ben begonnen aan de stoffen, dan eindelijk toch, of het op iets gaat uitdraaien, geen idee,



Nu zijn de lichtbauwe en pootjesstof al geknipt, ben ze nu met de hand in elkaar aan het zetten en oh kijk...
hhhmmm, er staat een tasje thee en potje rijstpap!



Gerda, u wil ik nog graag bedanken, om mijn vraag over de stoffen,...zo snel te hebben beantwoord , dank u!!!

Groetjes,

14 opmerkingen:

BepvS zei

Wat een geweldige blogverhalen schrijf je en zooo leuk met al die foto's erbij...
Gr, Bep

Jolanda Cuper zei

Leuk hoor! Wat jij allemaal doet!
Goed weekend Jolanda.

Patricia Garcia zei

Soup looks yummy, thanks for the ingredients, I am always looking for a good soup!! Lovely card and cute images!!

Hugs,
Patricia

Cards by Jol zei

mooi doosje en kaartje heb je gemaakt, succes met je naaiwerk, gaat vast goed komen.

groetjes jolande

susie zei

Hé meiske , zo schattig jouw doosje en kaartje !
De soep was weer heel lekker alsook de rijstpap en terwijl ik die aan 't uitlepelen was, heb ik nog hardop gezegd: 'ik heb chance met die lekkere dingen'. Mercikes meiske, dikke knuffel.
't Was weer gezellig hé zoals altijd, samen aan tafel prutsen , allee ik bedoel onze hobby uitoefenen hé ! :)

nog nen dikke bees , mama

marika zei

leuk doosje en kaart.
Soep en dessert zien er ook weer yammie uit.
Volgens mij hebt gij mer uren in uwen dag dan andere mensen

groetjes,marika

Anneke zei

Ziet weer leuk uit allemaal! :)
En geniet maar van je dessertje;)
Fijn weekend!
Groetjes Anneke

M@rjan zei

Wat een bezig bijtje ben je toch! Leuk hoor, je doosje en kaartje! En wat een prachtige schall met koekjes zag ik hieronder als cadeautje, erg leuk!

Groetjes, Marjan

Kaatje zei

wat een leuk doosje en kaartje! Het verhaal is ook weer leuk om te lezen!

groetjes,
Annika

Marianne zei

haha, een echte duizendpoot hé, leuke dingen heb je weer gemaakt Jaimie. Ik zou horendul worden moest ik met zoveel dingen tegelijk bezig zijn.

Aleida zei

Je hebt weer mooie en lekkere dingen gemaakt. Ben benieuwd naar de hondevoetjes.
groetjes,

Marina zei

Mmmmhhh... I love rice pudding and your soup looks very yummy...and the card and box are gorgeous!

Hugs,
Marina

Riet zei

Wat een prachtige doosjes Jaimie,veel succes met je naaiwerk.

Liefs Riet.

Margo zei

Ik vind het echt wel leuk om je belevenissen te lezen !
Je bent weer lekker creatief bezig geweest he !
Groetjes
Margo