zondag 17 oktober 2010

Koken, bakken en wat frutselen

Hallo allemaal,

Lieve lieve mensen, dank u !!!! om jullie steeds warme reacties op mijn blogje,
en aan de nieuwe volgers, welkom hier.

ik zal jullie nog eens vervelen met een postje sé, hihi.

Ik had nog een halve savooi over, dus ik kon nog eens savooisoep met spek maken,
en dat vinden ze hier thuis niet erg hoor, die soep leeft nooit lang hier!!

Maar ik heb de ingrediënten eens op foto gezet, zodat jullie zien dat ik ze zelf maak hoor, hihi.
normaal moet er nog 100 gr meer spek liggen, maar die had ik niet direct in huis.
En zo zien jullie ook steeds een papiertje liggen, dat is mijn recept,
ik haal dat gewoon uit of een boek of een tijdschrift of van internet ,...



En terwijl de soep stond te pruttelen, heb ik deze ingrediënten klaar gezet,



Voor een heerlijke appelcake, waarvan dit deeg zo de oven in mag,



Terwijl de cake een heerlijke geur in huis weergaf, kon ik even met een kopje lekkere soep naar de knutselruimte,
om de aardbei af te werken,



Ik kreeg mijn siersteken maar niet goed, dus ik heb het opgegeven en ze gewoon dichtgenaaid en proberen er een blaadje op te naaien, ik ga toch eens eerst in een handwerkboek proeflapjes doen vrees ik hoor, Ik heb de aardbei zo aan ons dochter gegeven, maar die was er blij mee hoor.



Daarna kwam ze vragen of ik van haar knuffel een foto wilde trekken voor op de blog, want nu heeft haar knuffel ook een zachte knuffel,.....OOOOHHHH lief hé!!!! Dochter gelukkig, mama ook gelukkig hé!!!



Vanacht vond ik ze wel minder lief, zij en haar broer hadden (om precies te zijn) om 4.15u ruzie over de aardbei, ggrrrrr
de zus beweerde dat den broer haar aardbei had afgepakt, nog eens even duidelijk gevraagd ,OM 4.15 U 'S NAChTS ????????
ja zei ze serieus! Moet je weten dat die aardbei dus tussen haar bed en de muur lag hé, Maar wij zijn hun slapeloze nachten al jaren gewoon dus, éne meer of minder, wat doet het er nog toe hé!

Voila sé voor zover onze zaterdag en -nacht (niet dus).

Dank u om te blijven hangen,

Groetjes,

9 opmerkingen:

Gerda Hartman zei

Je bak- en kookkunsten zullen vast weer heerlijk smaken. Misschien nog een aardbei maken? Dan is het geruzie gesust en hoef je in ieder geval voor een aardbei 's nachts je bed niet meer uit.

Lia zei

Hoi Jaimie,

Leuk dat je zo'n keukenprinses bent.
Savooiekoolsoep, lijkt mij helemaal niets, maar heb het nog niet geproeft, de appelcake, zal best goed smaken.
Ja kinderen maken overal ruzie om he?
Vind je postjes erg leuk om te lezen,

groetjes Lia

patricia zei

hoi jamie
ik ken dat ook die van mij die maakten vroeger ook voor het kleinste ruzie
en ook s'nachts
als ik je mag gerust stellen dat gaat wel over
patricia

susie zei

Goh ik heb weer chance gehad met de soep en het gebak , ik moest gewoon de geur volgen en ik kwam bij al dit lekkers !!! .. mmmm ...
Wat een verwennerij !!

DIKKE KUS , mama

Margreet zei

Hoi Jaimie, heel erg bedankt voor je lieve berichtje op mijn blog n.a.v mijn oma. Dat doet een mens goed...Leuke blog heb je trouwens, ik kom vaker bij je buurten hoor! Groetjes, Margreet

Marina zei

The soup and apple cake looks sooooo yummy!!!
And the dog with strawberry are very sweet!

Have a nice rest of Sunday,
hugs,
Marina

Hetty zei

Wat zal het toch altijd lekker ruiken bij jou in huis en wat de kinderen betreft nog evn geduld hebben want het gaat echt wel over

gr hetty

G-style zei

Wat ben jij creatief , zowel met koken als handwerken, daar moet ik nog echt aan werken hoor......
fijne week alvast , groetjes Gea

Riet zei

Leuk gemaakt Jaimie,voor broer er ook 1 maken meis,dan hebben ze s,nachts geen ruzie meer.

Liefs Riet.