maandag 25 oktober 2010

Ons konijntje Knibbeltje is er niet meer!

Hallo allemaal,

Maar ineens het slechte nieuws eerst melden,
het zusje van Pluisje, onze zoon zijn konijntje Knibbeltje, lag vanmiddag dood in het hok beneden,
geen idee waarom, ik sta voor een raadsel,
ze eten en drinken goed, ze lopen gewoon rond, kunnen in en uit hun hok in de ren, ze aten altijd hetzelfde,....
het enige dat ik kan bedenken is de kat van de buren, ze slaapt mee in dat hok, doet er niks naar hoor,
maar is die kat misschien ziek ofzo, ze ziet er ook zo niet uit hoor, dus wat dan hé...??

woensdagnamiddag gaan we met Mike & Floortje voor zekerheid toch naar de dierenarts gaan hoor, want ik ben niet meer gerust, ik heb nu hun hok en ren verzet, alles opgekuisd, alles proper gegeven en ze maar voor hun eigen veiligheid opgesloten in hun hok 's nachts nu.

En ocharme de kindjes weer hé, ze snappen ook niet waarom en vragen dan ook, waarom ook Knibbeltje dood is, en onze zoon heeft bang dat Floortje & Mike ook ziek zijn ofzo en elkaar nu ook gaan ziek maken,...
hopelijk kan de dierenarts woensdag meer duidelijk geven aan hen dan ik nu hé!

Maar genoeg leed voor vandaag, ik zal jullie de creaties tonen van vanmorgen hoor.

Vanmorgen de ingrediënten klaar gezet voor...
champignonsoep , maar deze voor in de microgolfoven, geen idee of dat wat gaat worden, maar we proberen hé :-)



het is geen roomsoep, omdat in ons dessert al room zit,
maar ik denk dat het er wel ok is zo hé?..; als je graag champignons lust toch, hihi,
ik heb even mijn mama haar geel bord geleend, ik heb maar beige borden, en dat is maar saai voor je neus dan hé....
en de soep is lekker hoor, dus dat is ok hé.



En dan ook de ingrediênten voor het dessert....koffie-bavarois...ook geen idee of me dat gaat lukken :-)



Ik moest apart een deel in een pan koken en dan laten opstijven in de ijskast, de linkse kom,
en apart een deegje in de oven bakken voor de bodem, de rechtse kom.



De bodem is afgekoeld en mag al in het bakblik, dan de rechtse kom is de slagroom met koffielikeur in,



en daar moet dan nog de opgesteven massa van in de ijskast bij en dan alles over de bodem gieten,
en dat terug laten opstijven in de ijskast.



En voila sé, zie hier een stukje, (hihi, mijn vinger staat er wel in, door het van de spatel te schuiven, sorry)
en de bdoem , die zit in het midden nu LOL.
Ik heb ook geprobeerd een zo goed mogelijke foto's te nemen, maar slaagt wat tegen vind ik.





Ik ben nu bezig met de stofjes en zit nu in deze fase, ik ga er proberen een deken voor onze katten van te maken,
de stof ligt met de goede kant naar beneden hoor



Alles wat ik zet in dit bericht , moet ik hertypen, herlezen en dan nog is alles een waas, ik denk enkel aan ons Knibbeltje en Pluisje, dus sorry als er iets niet juist staat vandaag!

Groetjes,

23 opmerkingen:

yvon zei

Meid, dat zijn geen leuke berichten. Ik weet precies hoe jullie je moeten voelen. Vreselijk.
Heel veel sterkte en ik hoop dat de andere 2 in goede gezondheid blijven.
Groetjes, Yvon

Pierelantijntjes zei

Ach wat zielig. Kan me goed voorstellen dat de schrik erin zit bij jullie. Hoop maar dat het snel woensdag is, dan kan de dierenarts de andere onderzoeken.
De baverois ziet er heerlijk uit Jaimie.
Sterkte hoor,
Liefs Ester

BepvS zei

Ohhh meid, wat erg zeg.....als er hier een huisdier dood gaat is er altijd veel verdriet, je hecht je toch aan zo'n beestje, ben benieuwd waaraan Knibbeltje nu is gestorven. Sterkte hoor, ook voor je kinderen.
Gr, Bep

Anneke zei

ooh wat erg!
Hoop dat de dierenarts meer kan zeggen!
Je championen soep ziet er erg lekker uit :)
Groetjes Anneke

Saskia zei

Jaimie,

Och, wat erg!!!! Natuurlijk geraakt het hele gezin gehecht aan zo'n lieve diertjes hé!
Gelukkig is er 'n zoete troost... mooi dessert!

Ik lees wel hoe 't woensdag bij de dierenarts gaat... Succes voor de konijntjes!

Groetjes, Saskia

susie zei

Pff dit is geen prettig nieuws meiske en het was ook geen prettig zicht om Knibbel daar zo roerloos te zien liggen. Hoe kan het toch !!
Hopelijk kan de dierenarts ons meer zeggen hé.

De soep en de koffie-bavarois waren weer heerlijk !
Heb mijn bordjes net uitgel... epeld, ;)

dikke knuffel

patricia zei

HOI JAMIE
wat erg voor de kinderen hoop dat het met de andere goed is
groetjes patricia

Cards by Jol zei

wat triest nu toch, ik zou inderdaad met de andere 2 maar naar de dierenarts gaan, gewoon voor de zekerheid.
sterkte met de kindertjes.

groetjes jolande

Linda zei

Och wat zielig is dat nou, ik hoop dat de dierenarts meer kan zeggen. Sterkte ermee ook voor je kindjes
gr linda

Ilonka zei

oh bah jakkes wat erg ik hoop dat de dierenarts meer kan doen voor jullie. Sterkte meis.

knuf ilonka

marika zei

nie weer he?Dat kan toch niet waar zijn.Arm knibbeltje,arme kindjes,arme jullie allemaal.
Hoop dat het nu wel stopt zeg,tis genoeg geweest!

gelukkig niet allemaal narigheid he,uw soepke en vooral het dessert zien er heerlijk uit

groetjes,marika

scraplouise zei

Hé wat zielig nou als hij nu nog ziek was geweest dan ben je een beetje voorbereid maar dit komt ook hard aan ook voor de kinderen, hopelijk zijn de andere twee nog goed gezondheid.

Je kooksels zien er weer heerlijk uit!.

gr.Louise

Margo zei

Hoi Jaimie,
wij hebben ook konijntjes en deze zomer is 'snellie' bezweken van de warmte, vreselijk is dat, ik ben er ook enkele dagen niet goed van geweest.
Soms is het ook gewoon de ouderdom of een beetje inteelt waardoor ze iets hebben waardoor ze niet zo oud kunnen worden.
Dat heeft de dierenarts bij ons toen gezegd, maar uitzoeken waaraan ze precies gestorven zijn doen ze niet echt.
Veel sterkte daar want de kids zijn daar ook ondersteboven van he!
Groetjes
Margo

Sandraatsjuh zei

Hey meis,


Jeetje wat een naar bericht zeg! Daar wordt je inderdaad niet vrolijk van! Hopelijk zijn je andere konijntjes gezond! (hoop dat je geen konijnenziekte of zo iets hebt!) Het doet altijd pijn om een huisdier te verliezen! sterkte ook voor de kindertjes!

Johh jij met je kook kunsten! ik moest wel lachen om het bord... Ik miste alleen nog de kananrie piet op de rand van het bord! ZOO das echt een kanariegeel bord! maar steekt onwijs leuk af!

Ben benieuwd naar je dekentje!

Margreet zei

Wat een verdriet, nu wéér een konijntje dood. Voor ons is het al niet te bevatten als ze verder niet ziek waren laat staan voor kinderen. Groot gelijk dat je de andere twee na laat kijken, hopelijk zijn die goed gezond, benieuwd wat de dierenarts zegt. Sterkte in iedergeval!
Gelukkig heb je wat afleiding aan je hobby's, het ziet er allemaal weer heerlijk uit en de katten zullen ook wel dankbaar gebruik gaan maken van hun dekentje hoor :-)

groetjes van Margreet

cristel zei

das inderdaad zeer triest en vooral omdat je niet weet waarom en inderdaad zou ook naar de deiernarts gaan je weet maar nooit heel veel sterkte voor de kids
en je kookkunsten zien er weer zeer smakelijk uit vooral je dessert mmmmmmmm
grtjs

M@rjan zei

Oohh, wat naar dat jullie konijntje plotseling dood ging. Goed dat je met de anderen naar de dierenarts gaat. En heel verstanding om het hok en alles goed schoon te maken. Je weet maar nooit. Sterkte met de kindjes!

Je gerechten zien er heerlijk uit, ga er bijna van watertanden!

Groetjes, Marjan

Jolanda Cuper zei

Hoi Jaimie wat erg van dat konijntje! Je hebt toch geen besmettelijke ziekte onder de diertjes dat er straks nog meer dood gaan?
Sterkte Jolanda.

Gerda Hartman zei

Oh Jaimie, wat zielig. Hopelijk zijn ze niet besmet met iets en kun je de andere konijntjes behouden!

Kaatje zei

he bah, das zeker geen leuk nieuws. Hopelijk blijken de andere konijntjes gezond!

groetjes,
Annika

Marianne zei

Altijd druk in de weer hé, de soep en de bavarois zien er lekker uit, ik lust wel geen koffie maar toch...
Jammer van het konijn, hopelijk blijven de andere twee wel in leven.

Thea zei

Hoi Jaimie,
Dat is geen leuk bericht, ik hoop voor je dat het goed gaat met de poesjes en sterkte voor de kindjes.
Groetjes Thea

nicolet zei

Och wat sneu voor jullie! Kan me voorstellen dat je er niets van begrijpt. En dan moet je de kinderen ook nog gerust stellen... Wel goed om even de dierenarts te raadplegen! Voor de kinderen ook wel net zo fijn. Sterkte!!
Groetjes nicolet