dinsdag 19 oktober 2010

soep, cake en ideeën verder uitdenken

Hallo allemaal,

vandaag heb ik me weer geamusserd in de keuken, maar die afwas achteraf altijd hé, bah!
(We hebben wel een afwasmachine in ons bezit hoor, maar dat is hier in ons huis nog niet aangesloten.)

met deze ingrediênten maak je....
Slasoep (kan ook niet anders met die grote kom sla hé, hihi) met parmezaanse kaas,



Ik hoor jullie denken, amai zoveel sla!!
Maar kijk maar eens mee in de kookpot, van die grote pot sla vind je bijna niks terug hoor.



Met deze ingrediênten maak je....mascarponecake,



Zo ziet het beslag eruit , ziet er goed uit hé, zo gaat het de oven in,



En zo komt het uit de oven, ziet er ook goed uit hé.



Awél hé....eerlijk?!......DAT WAS NIET TE ETEN , tja kan niet altijd lekker zijn hé, en als je het niet maakt , weet je het niet hé.

Dus met een bang hartje van de soep proeven, want stel dat ook die tegenslaagt vandaag, maar neen gelukkig niet,
En zo sé, nu een lekker tasje soep en terwijl kunnen de ideeën verder borrelen



En dat deed het ook, want ik heb de lichtblauwe fleece stof van gisteren, samen gelegd, met een fleece reststof en dan de boek waar ik iets uit ga halen erbij gelegd,



En de andere stof van gisteren , ligt ook klaar met het gerief dat ik er voor nodig heb, maar heb nog eerst wat houtwerk te zagen daarvoor,



Mijn ander houtwerk staat in een eerste verflaag, valt donker uit, hoe ik het ook probeer, ik krijg het niet goed op foto,



Enkel jammer dat we geen printer hebben op het moment en dat ik het naaimachine ook niet in werking krijg,
want ik heb een persvoetje willen veranderen en dat lukt niet en nu krijg ik het gewone er ook niet terug op, grr.

Ook mijn kruissteek met de pompoenen heb ik nog eens vast gehad en ik heb een paar steken kunnen doen vandaag,
hihi, alléé nog maar 500 steekjes te gaan, op het eind van de maand wilde ik het af hebben, LOL, dat zal ik maar naar volgend jaar zetten zekers!



Ik ga nu proberen nog wat steekjes bij te zetten,

groetjes,

10 opmerkingen:

yvon zei

Wat ben jij toch een veelzijdig mens. Koken, knutselen en ga zo maar door. Waar haal je de tijd vandaan, maar ik vind het geweldig hoor. Jammer dat je cake mislukt was. Volgende keer beter.
Groetjes, Yvon

Lori zei

You're just always so busy, everything looks so good, you're making me hungry!

susie zei

Is toch weer lekkere soep hoor meiske !

knuf , mama

patricia zei

hoi jamie
wat is het leuk als ik s'ochtends mijn lijst van blogs open en ik zie bij jou dan is mijn dag helemaal goed
groetjes patricia

cristel zei

ja je hebt wel eens van die dagen he maar je soep was toch lekker en ben weer reuze benieuwd naar je ideeen
grtjs

Gerda Hartman zei

Ik kom toch eens een keertje bij je eten hoor (lol). Al die verleidelijke dingen die je laat zien. Ik ga vandaag lekker een stoofschotel maken met vlees en allerlei soorten groenten. En natuurlijk net als jij in de uurtjes tussendoor lekker knutselen. Fijne dag.

Marianne zei

wat ben je weer druk geweest Jaimie, de soep en de cake zien er weer lekker uit. Heb gisteren een notencake gebakken, maar dit slimmeke was vergeten het bakpoeder erbij de doen, het was dus een platte cake, maar de smaak was wel goed. Ik ben al benieuwd naar wat je met de stofjes gaat doen, dus niet te lang mee wachten hé ;-)

Jolanda Cuper zei

Hallo Duizendpoot hihi!
Het lijkt mij ook vreselijk als ik de vaatwasser moet missen! Eeerlijk gezegd lijkt mij mascarpone cake lekkerder dan sla soep. Maar ja slasoep is natuurlijk gezonder!
Groetjes Jolanda.

Cards by Jol zei

jammer van de cake, maar mooi dat de soep lekker was.

groetjes jolande

Saskia zei

Ik heb nog nooit van soep van sla gehoord maar het zag er lekker uit. Jammer van je cake/taart.
Groetjes Saskia