dinsdag 26 oktober 2010

Toch al naar de dierenarts geweest

Hallo allemaal,

Héél erg bedankt om jullie medeleven, wat heeft dat ons goed gedaan!

Vanmorgen direct gaan zien naar Floortje & Mike en hun hokje gaan openzetten, zodat ze in de ren konden lopen hé.
Als ik in de veranda, keuken of wasplaats ben, kan ik ze zien, dus ik heb ze heel de dag in het oog gehouden,
want ja de schrik zit er goed in nu hoor! Ieder verdacht teken, stond ik aan de ren hoor!

Maar om niet geheel gek te worden, toch nog een soepje tussendoor maken hoor, gebak hebben we nog hoor, hihi,
dus de ingrediênten klaar gezet voor....erwtensoep met spek..;



Mensen, wat was dat een werk, voor die erwten klaar te maken, vroeger ging het anders, nu heb je een doosje en moet je de erwten 40 min koken, dan nog eens een uur laten opstaan, dan nog eens een half uur,..
Maar zie eens hier, een kom lekkere dikke erwtensoep,



Maar eigenlijk werd ik wel gek, want ik maakte me toch zorgen om de konijnen hoor, dus mijn mama, ik en de kindjes zijn terjuist om 19u toch nog naar de dierenarts gereden,
ze zijn qua gezondheid dus in orde (of ze moeten een stille ziekte hebben natuurlijk),
het enige is dat ze waarschijnlijk teveel stress van de kat van de buren hebben,
die ligt in hun hok en zun zitten teveel buiten in weer en wind en door de verhuis enz zullen ze dat nu niet kunnen verdragen,
want wij hebben die al 4jaar en die zijn heel wat gewoon hoor, maar nu ineens konden ze het blijkbaar niet aan,
ik heb Floortje & Mike nu binnen in de veranda staan, al zeker voor 2 weken en moet ze nog eens ontwormen,



oh jullie moeten het niet zielig vinden hoor, ze zijn gelukkiger nu en ook kijk eens onze katten lopen daar ook hoor, en die zijn ze gewoon en hebben daar geen schrik van hoor...



Lieve mensen, dank u om mijn verhaal weer te hebben gelezen,

groetjes,

16 opmerkingen:

Pierelantijntjes zei

Wat fijn dat ze geen ziekte onder de leden hebben. Gewoon lekker even alles rustig houden.
De erwtensoep ziet er lekker uit. Ik krijg echtwaar spontaan trek erin....misschien morgen maar eens een pannetje maken.
Lieve groet van Ester

anja zei

nu ben ik heel blij dat de beestjes niks onder de leden hebben ,geniet nu een beetje van de andere beestjes.liefs anja

Cards by Jol zei

wat fijn dat de konijntjes niet ziek zijn, nu hopen dat ze snel van de stress af zijn.

groetjes jolande

Sandraatsjuh zei

Hey Jaimie

Wat een geluk zeg dat ze geen ziekte hebben! want dat maakt het vaak nog erger.. Ja stress bij dieren is zooo erg!! ze kunnen het niet aangeven he! dat is het beroerde er altijd van!

Hopelijk gaat het nu snel beter met ze!

Liefs Sandra

marika zei

allez,da's toch al goe nieuws hé!Nu maar hopen dat alles goed blijft gaan met ze

groetjes,marika

Margreet zei

Gelukkig dat ze goed gezond zijn Jaimie!
Nu maar gezellig binnen dan bij hun 'eigen volkje' van mensen en poezebeesten ;-)

Ja als je een echte goeie ouderwetse dikke erwtensoep wil maken ben je er wel even zoet mee maar dan heb je er ook echt een hele maaltijd aan. Stukje roggebrood met katenspek er bij mmmm smullen hoor ;-)
Je soep ziet er weer heerlijk uit!!

groetjes van Margreet

Hetty zei

Wat fijn dat de andere konijntjes niet ziek zijn verwen ze maar lekker.

gr hetty

susie zei

Pff , mooie poes van de buren maar dat hok was niet voor haar bedoeld !
Tss , ocharme bichkes maar ik zie dat de nijntjes nu heel relaxed liggen, in hun hok in de veranda.
Ze liggen voor het moment zij aan zij en wassen elkaar.
Laat ons duimen dat het goed komt hé meiske.

Seg en de erwtensoep smaakte weer heerlijk !! En het bavaroisgebak was er ook nog.. mmm

dikke dikke knuf

Gerda Hartman zei

Gelukkig geen enge ziektes en je erwtensoep is vast weer heel erg lekker geweest.

Kristel zei

Ik kan het me helemaal voorstellen Jaimie! Enne die soep ziet er weer heerlijk uit!
Groeten Kristel

Thea zei

Hoi Jaimie,
Fijn voor jullie dat het allemaal goed gaat met de beestjes, vorige week ook nog een pan erwtensoep gemaakt. Volgende keer spliterwten kopen en een nacht in de week zetten!
Ben nu ook volger van je moeder, zij schrijft ook al zo gezellig.
Groetjes Thea

stempelfreaks zei

Wat fijn dat het met de konijntjes goed gaat. Je soep ziet er weer heerlijk uit.
Groetjes Astrid & Larissa

nicolet zei

Fijn dat met de andere twee alles goed is!
Groetjes nicolet

M@rjan zei

Gelukkig hebben ze verder niks en zitten ze er nu gezellig bij in de woonkamer. Je kan ze misschien in de zomer af en toe eens lekekr buiten zetten.Duurt alleen nog lang, haha.

Groetjes, Marjan

Aleida zei

Fijn dat het nu beter gaat. Is je zoon al over zijn eerste verdriet heen?
groetjes,

Saskia zei

Het is fijn dat er niets ernstigs is.
Misschien dat ze ook snel van de stress af zijn.
Groetjes Saskia