donderdag 4 november 2010

Ik ben er terug

Hallo allemaal,

Hihi....hier is het slecht karakter dan.... LOL!

Vandaag ben ik weer vrolijk creatief beginnen doen, met weer...jaja...soep en dessert !

Vanmorgen eerst het poezendeken afgewerkt, maar voor ik dat in de veranda ging leggen,
wilde ik daar toch eerst even alles opkuisen hoor, daarom dat ik jullie maar even liet piepen vanmorgen :-)

Maar toch wilde ik ook soep en dessert maken , dus eerst dat gedaan,

ingredënten voor de soep klaargezet...



Vandaag is het nog eens die lekkere kervelsoep met balletjes,



dan de ingrediënten voor het dessert...het dessert is advocaattaart (koud hoor, geen warme)



je moet op de bodem koekjes leggen en daarop de advocaatcreme doen en dat laten opstijven,
en zo gaat het in de ijskast,



tja en dan hé...
dan ik heb eens met een scheef oog en vieze blik naar mijn dweil gekeken, ik heb hem in heet water geduwd, hem bij zijn keel uitgewrongen, hem van links naar rechts en van boven naar onder geschud, en daarna heb hem in een hoek gezwierd, en nu hangt hij daar zo slap als een vod, uit te drogen op de verwarming....

maar.... het is wéér properkes in de veranda en op het terras'ke buiten :-)

Dus nu mogen jullie het poezendeken zien hoor! Het is de eerste keer dat ik dit maak, geen idee of dit nu patchwork is of quilt of geen van beide, hihi.

De bovenkant,(ik wilde er eerst nog een applicatie opnaaien, maar vond het zonder ook al een uitdaging genoeg eigenlijk)



Als tussenvoering zit er een deel van een oud dekbed in,

en de onderkant,



eens het deken gelegd, moest dat eens getest worden met de pootjes en eens aan ruiken,



Later zag ik dat het goedgekeurd was, oh wat ben ik blij !



terjuist zijn mijn mama en ik naar de bibliotheek geweest en kijk dit is wat ik mee heb om te lezen,



Gerda, is dit het quiltboek die je bedoelde??

Ik ben ook nog met deze knipvellen bezig, wie of wat weet ik nog niet goed, even over slapen,



Oh ja en ik heb van Linda deze award gekregen, Linda dank u !!



dan hoort er blijkbaar bij, vertel 3 dingen die mij anders maken dan de anderen...??....ppff, geen idee eigenlijk...
ik ben gewoon mezelf, op elk moment van den dag (hihi, en dat speelt niet altijd in mijn voordeel hoor),

En dan geef de award door aan 5 mensen, tja dat weten jullie al , dat doe ik niet, ik geef de award door aan al mijn volgers, voor de juiste wijze van gerbuik, kijk aub even bij Linda haar blog dan.

oeps, dat was weer ne lange post hé !
En nog niet in slaap gevallen allemaal :-)

Wij gaan nu ons dessertje proeven,

groetjes,

25 opmerkingen:

marika zei

hello slecht karakter,hihi!
dekentje is errug mooi geworden,zou hier ook wel goedgekeurd worden zenne.
Soep ziet er lekker uit,ik eet heel graag kervelsoep.
Enne,die taart,mail mij dat recept eens door,denk dat ik hier ook een paar liefhebbers heb

groetjes,marika

Mascha zei

Daar mag je trots op zijn want het is een eer als katten een zelfgemaakte deken goedkeuren.

De soep ziet er heerlijk uit.
Groetjes Mascha

anja zei

je verhaaltje zijn altijd even leuk,
maar meid gooi dat recept van die advocaat taart eens even over de mail,lust ik ook wel hoor.
liefs anja

Jolanda Cuper zei

Volgens mij kun je ook wel kok worden met al die lekkere hapjes!
Leuk om te zien hoe die poezen het kleed ontdekken!
Groetjes Jolanda.

Anneke zei

Wat een mmooi dekentje heb je gemaakt voor je lieve poesjes! Daar zullen ze wel blij mee geweest zijn :) En de rest ziet er weer heel lekker uit!
Groetjes Anneke

Pierelantijntjes zei

Ik ben verslaafd aan advocaat....dat dessert lijkt me heerlijk. De poezendeken is prachtig jaimie. Wat zullen ze daar heerlijk op liggen.
Het eerst blad wat je ziet is een magazine dat je gratis kan bestellen op de site van cath kidston. Je hoeft niets te betalen, nog geeneens verzendkosten. Erg leuk om inspiratie op te doen.
Groetjes van Ester

susie zei

MMM.... Dat dessert is dus keilekker mannekes !! ;)
ZO LEKKER !!! Je hebt weer je best gedaan meiske.
Spijtig dat jullie allemaal niet kunnen proeven nu !! .. (en das dat ander slecht karakter dat dit typt sê.

En dan over de soep nog te zwijgen, daar heb ik weer 2 kommen van gegeten, onwijs lekker !

Je hebt dat poezendeken toch maar netjes ineen genaaid hoor.
Heb het langs alle kanten bekeken en zo mooi en de poezen zijn ook content , dus wij ook , hihi.

En die award heb je toch weer verdiend hoor !

dikke dikke knuf

Lori zei

Hiya Jamie, I love your cat mat and I especially love the photos as they check it out and then the next once they've cozied up on it, great job!

Patricia Garcia zei

Yummy, love visiting your blog always makes me hungry!! Cute cats!!

Hugs,
Patricia

Carla zei

Hoi Jaimie,
Wat heb je weer veel lekkers gemaakt.
Je poezendeken is goed bevonden door de poezen zie ik. Ziet er heel leuk uit hoor!

Groetjes Carla

Linda zei

Ohhhh wat een schattig dekentje, leuk heb je dat gemaakt. Enne.......hier nog iemand die best zou willen weten hoe je die advocaat taart maakt,
gr Linda

Cards by Jol zei

wat een mooie poezendeken heb je gemaakt, zo te zien vinden de poezen hem ook mooi, of vinden ze hem vooral lekker warm?

groetjes jolande

scraplouise zei

Moet altijd lachen als ik jou berichtjes lees, volgens mij ben je echt een duizendpoot, lekker koken, bakken, poetsen ook nog en dan nog een fantatische poezendeken gemaakt, ik zie dat de poezen er dankbaar gebruik van hebben genomen.

Fijne dag,

Louise

Lia zei

Ach wat lief zo, je 2 poezen op een mooi kleed, knap gedaan hoor.

groetjes Lia

Margo zei

Wat ziet dat er weer een goedgevulde dag uit !!!
Ik vind het altijd zo leuk dat je eerst de ingrediënten trekt en dan de soep :)
Ik denk dan elke keer, kijk Margo, zo moet dat dus eigenlijk. Want ik kook ook heel graag maar ben iets chaotischer in de keuken :)
Groetjes
Margo

Sandraatsjuh zei

Hmmm zal ik wel of geen reactie neer zetten.... want jij bent aan het plagen geweest! och maar ik kan niet meer terug het staat er al .........

Grapje... maar zo bezige bij.. je hebt weer goed je best gedaan.. Ik heb het laatst ook al eens gezegd je moet een receptenblog beginnen reken er maar op dat je veel volgers krijgt! hihihi

En je knutselsssss zijn goed gedaan! ik doe het je niet na heerlijk hoe de poezen er ook van genieten!

Groetjessssssss Mij

tiny zei

Hallo Jaimie,

Wat een heerlijkheden heb je weer op tafel gezet.Jouw gezinnetje boft maar met zo'n vrouw als jij.Misschien is dat één van de eigenschappen wat je bijzonder maakt.Wat een leuk poezendekentje is dat geworden!En de poezen begrijpen ook gewoon dat het voor hun is gemaakt.Bedankt voor je bezoekje aan mijn bloggie.Dan wens ik jou en je gezin een heel fijn weekend en tot de volgende keer.
Liefs tiny

stempelfreaks zei

Wat een leuk dekentje heb je gemaakt. Je poezen zien er tevreden uit liggend op het dekentje.
Groetjes Astrid & Larissa

Saskia zei

Dag Jaimie!

Amaai, die poezendeken ziet er super uit!!!!!

En zo te zien is 't daar een lekkere vakantie, en ook 'n creatieve!!!

Groetjes, Saskia :)

Marianne zei

hmmm....dat ziet er weer lekker uit Jaimie. De poezendeken is mooi geworden en dat vinden de poezen blijkbaar ook.

Marianne zei

al bij al toch nog niet zo'n slecht karakter :-D

Wendy Kamp zei

Wat een leuk idee om een poezendeken te maken! Hij is erg mooi geworden!!

groetjes,
Wendy

Cheryl zei

Look at all the yummy looking food!

I love the cat blanket. I bet they love it.

Bietje zei

Gaaf kleed is het geworden. En heel grappig om te zien dat poezen ook eerst moeten snuffelen aan nieuwe dingen, net als honden.
Wat je gemaakt hebt heet Patchwork. Patches zijn kleine lapjes. Quilten is het doorstikken van een deken om zo patronen op die deken te krijgen. Als ik de foto goed bekijk, heb jij dat (nog) niet gedaan.
Als je jouw poezendeken ook nog doorgestikt had met bv. een patroon van kattepootjes, dan was het patchwork én quilten geweest.
Goed gewerkt hoor, ziet er prachtig uit.

Marcha zei

Hihi, als de poesjes het goed vinden, dan is het werkstukje geslaagd! Erg leuk en lekker kleedje voor ze geworden. Het is idd Patchwork. Zodra je dit door zou Quilten (rijgsteekjes door de bovenkant, binnenkant en onderkant, zodat er een patroontje ontstaat), dan zou het een Quiltje zijn.

Gewoon lekker veel van dit soort dingetjes maken, dan gaat het steeds beter! Zo probeer ik het ook steeds!