zondag 30 januari 2011

verbouw-verslag

Hallo allemaal,

Goh ik las net de reactie van Pauline, hihi, ik weet niet hoe jullie een bulex noemen, misschien een gasketeltje (met zo een waakvlammetje in), en een lavabo, misschien een wasbak of wastafel??

En Gerda, geloof mij, het helemaal tegelijk uitbreken, uitkappen, opengooien, was NIET onze bedoeling hoor LOL, wij hadden ons voorgenomen, om van boven naar beneden te werken,, maar ja soms is het anders dan dat je in gedachten hebt hé :-)

We zijn bezig op de tweede verdieping, (mijn mama haar woongedeelte), en omdat daar ook een badkamer,keuken en verwarming komt, moet er natuurlijk water- en gasvoorziening gelegd worden, maar die buizen passeren onze badkamer op het eerste verdiep en lopen zo naar de kelder, omdat wij onze bulex niet meer in ons badkamer wilde (wegens CO2 gevaar), en de buizen die hier lagen, zijn van de jaren '60, dus dringend aan vervanging toe, is het dus zo gekomen dat er ineens op drie verdiepen moest gewerkt worden, en och ja we wilde de schacht uitvegen met zo een schoorsteenveger , maar we bleven ergens steken, oh ja juist, oeps, de dampkap in de keuken, die uitlaat komt daar in uit, ok, maar dat kan dus niet meer, want als wij de gassen van de bulex erdoor laten gaan, MOET die schacht langs alle kanten dicht zijn !!!

Dus hop naar de keuken en de dampkap afbreken en dan het gat in de muur dichten en och nu dat we toch in de keuken bezig waren, konden we ineens de elecrische boiler onder de pompbak, hihi, hoe noemen jullie dit, een afwasbak?? vervangen worden door gewoon leidningen, die dan op hun beurt ook weer naar de kelder geleid worden,
En iets heel leuks ook, namelijk mijn afwasmachine gaat ook aangesloten geraken nu we toch met waterleidingen bezig zijn in de keuken, joepie !!

Dus wij hebben al een week géén warm water, geen bad/douche, dus wij leven ook gelijk in de jaren '60, wassen met koud water , eerst aan de pompbak beneden, want toen was er op het eerste geen water, en nu aan de lavabo, want is er in de keuken geen water, maar we redden ons wel en sebiet gaan we met het gezin toch eens bij mijn schoonouders een lekker warm douche'ke nemen hoor , klinkt zalig en luxe hé .

Snappen jullie het nog allemaal, wij allang niet meer hoor, wij zijn gewoon al blij als er nog water in ons bakje staat, volgens mij is de Zwette buiten water gaan zoeken, want waar is die kater toch gebleven.....



Groetjes,

19 opmerkingen:

cristel zei

ja zo kom je erachter in wat voor een luxe we leven he ben benieuwd als alles klaar is
grtjs

Kristel zei

Veel succes met de verbouwing Jaimie! Mooie foto ook!
Groeten Kristel

Tania zei

Amaai, zo gaat dat met verbouwingen hé, je begint aan één ding en voor je het weet is je halve huis een bouwval. Veel moed en succes ermee!

Bietje zei

En tussen al dat bouwstof maak jij nog steeds die prachtige dingen? Ongelofelijk, anderen zouden gillend gek worden.
Wij hebben ook verouwd, maar toen was ik zelf niet creatief bezig. Alleen met die verbouwing en het voederen van de mannen.

Bietje zei

Oepsie, vergeten te bedanken voor je lieve woorden op mijn blog. Dank je wel!

Jolanda Cuper zei

Vind het echt een zeer grappig verhaal! Ben wel blij dat ik het niet heb! Maar ik begrijp echt niet wat zwette is???
Verder heel veel succes!
Groetjes Jolanda.

Anneke zei

Hoi Jaimie, dat klinkt allemaal druk druk druk :) Maar eens dat alles af is geniet je er van! Nog veel succes met alle verbouwingen!!
Groetjes Anneke

marika zei

ja,da's dus de reden waarom wij een huis gekocht hebben waar alles al gedaan was,want mijn ventje zag het niet zitten om te gaan verbouwen.

Oja,nen bulex is in holland een boiler

groetjes,marika

Tamara zei

Ik heb weer met een lach op mijn gezicht jouw verhaal gelezen. Ik zou allang gillend gek geworden zijn door zo'n verbouwing...
succes en ook ik ben benieuwd hoe het straks allemaal geworden is :-)
xx Tamara

Pauline zei

Ik denk dat de bulex hier een geiser heet!
Met inderdaad een waakvlammetje erin, om het water warm te maken.
De lavabo is een wasbak( waar je jezelf aan wast,je tanden poetst etc.) en de pompbak is denk ik een gootsteen of stortbak.( waarin je de afwas doet, de aardappels spoelt of een emmer leeg gooit)
Nou, ik hoor graag hoe het allemaal verder gaat!

cheneson zei

wat een mooie foto, zo schattige een hoop rosse katten bij elkaar :)

je weet pas wat je hebt als je t moet missen he

Roos zei

Pffff ik moet er niet aan denken....maar je krijgt er straks wel een mooie badkamer voor terug.
Dus nog even met koud water poedelen en voor je het weet lig je in je nieuwe bad met warm water, en ben je al snel vergeten hoe het was toen je aan het verbouwen was. Succes hoor!

Margreet zei

OMG Jaimie, een verbouwing is 1 ding, maar wat je gaande weg tegenkomt aan 'verrassingen' is een ander ding hè, maar goed, dan heb je ook echt alles goed onder handen genomen en kan het er weer jarennnnnn tegen. Prachtige foto's heb je weer gemaakt om je verhaal te illustreren, ik wens jullie veel succes met de verdere verbouwing en geniet straks van een heerlijk 'luxe' douche bij je schoonouders :-)

groetjes van Margreet

nicolet zei

Succes Jaimy!
Groetjes Nicolet

Milnie zei

jeetje wat een gedoe allemaal zeg! Vind het nog heel wat om je positiviteit in je bericht te lezen, ik zou denk ik al helemaal gek geworden zijn! Petje af dus en nog veeeeel succes!!

Riet zei

Wat een verbouwing Jaimie,daar ben je nog niet klaar mee.
E dan zonder water,ohhh moet er niet aan denken.
Wij zijn ook aan het verbouwen,ik word gek van zaagsel en troep,kan daar echt niet tegen.
Maar bij jou is het erger zo te zien.

Heel veel sterkte.
Liefs Riet.

Aleida zei

Ik zal aan je denken als ik morgenochtend weer heerlijk onder de warme douche sta!
groetjes,

Sandraatsjuh zei

Ohhhhhhhhhh lieve help, wat lees ik nu hier toch allemaal.... Geen water en leven in de jaren '60 dat kunnen we ons nu anno 2011 toch niet meer voorstellen

Brrrrrrrr koud koud koud

Sterkte met het 'kamperen'

Gerda Hartman zei

Oh Jaimie, ik zou gillend het pand verlaten (lol). Ik bewonder jullie doorzettingsvermogen. En wat een enige foto weer van "het vee". Is dat badkamer overleg wat ze houden (lol)?