dinsdag 1 februari 2011

Het huishouden doen.... is nu vindingrijk zijn....:-)

Hallo allemaal,

Ik heb eigenlijk gisteren toch moeten lachen hoor, want het is inderdaad een beetje kamperen,
toen ik ging koken, wat nu op zich ook al een kunst is :-), had ik in de keuken nog geen water en ook geen afvoer, dus mocht er ook niks in de pompbak (af)gegoten worden!

Ik moest met de kookpotten met bloemkool en patatjes naar de badkamer boven, waar dan ook enkel nog maar koud water loopt, dan snel terug naar beneden om de worstjes te ontdooien in de microgolfoven, want die staat aan de andere kant van het fornuis, samen met het afwasmachine en aan de die kant moest manlief de electiciteit afzetten, om gaten in de grond te boren naar de kelder, want de watervoorziening van het afwasmachine komt langs daar,

dus terwijl de bloemkool en patatjes aan het koken gingen, de worstjes aan het ontdooien waren, mocht ik manlief helpen, na die vuile klus, snel naar boven handen gaan wassen, terug naar naar de keuken,worstjes in de pan leggen, na een tijdje was het tijd om de groenten af te gieren, tja niet in de pompbak dus, dan maar een kom genomen, vergiet daarop en zo afgieten, anders dan normaal gaat ook hoor, hihi.


de keuken zag er op een gegeven moment zo uit, hihi. we hebben zelfs nog tijd om de theelichtjes aan te steken hoor, gezelligheid voor alles hé :-)



Om naar het wasmachine in het washok (in de kelder) te geraken, moet je ook een gevaarlijk parcour afleggen hoor,
je moet een slijpschijf trotseren, die graag je tenen eraf wil hebben, je moet koperen buizen trotseren, die graag in de kuiten willen steken, zakken cement die op je voeten willlen vallen, kabels die rond je enkels willen draaien, fijn stof en roet dat in je ogen blaast, boren die je graag doof willen, stevige lijm die je handen wilt vast plakken....jaja ge moet wat doen voor uwe was hé:-) kijk maar ...



maar de was hangt nu lekker te ruiken in de veranda, dat is nog de enige plaats die stofvrij is:-)

ook mijn knutselkelder staat allemaal aan één kant gezet,



omdat aan de andere kant de afvoerbuis van de keuken ligt ern die moest vervangen worden,



goh maar voor ik daar niet meer in kon, heb ik nog snel een nieuw idee mee naar boven genomen, dit....
(oh ja op de foto zie je een gehaakt cupcake en tasje, mooooooi hé, mijn mama heeft dat als speldenkussen gemaakt voor mij, dank u mama!!!)



maar wanneer ik eraan ga beginnen, geen idee hoor, wil ook graag dat poezen kruissteekje af maken, dus ??

Oh ja ik heb ondertussen in de keuken al terug een afvoer, koud water en mijn afwasmachine staat aan, JOEPIE JOEPIE !!!

nu ga ik verder doen,

groetjes,

20 opmerkingen:

Annemarie en Merit zei

Hoi Jamie,

Meid wat een heerlijk verhaal heb je er weer van gemaakt, je zou bijna denken dat het LEUK is!!
Veel succes met alles komt cast goed even doorbijten.

live groetjes Annemarie en merit

Thea zei

oh heerlijk wat weer een gezellig verhaal, jammer dat je zover weg woont voor mij anders kwam ik zeker een dagje langs.

Succes maar weer met de zooi!!

Liefs
Thea

patricia zei

hoi jamie
ja dat noemt men veelzijdig zijn en veel dingen tegelijk doen
zo is nu ons leven eenmaal
al goed dat jij dat wel kan
groetjes patriica

scraplouise zei

Hahahaha ik heb weer hartelijk gelachen om je verhaal, je schrijft het echt beeldend, maar ik ben blij dat ik niet in je schoenen sta, wens je veel sterkte toe!.

gr.LOUISE

Tamara zei

meid, wat een verhaal weer. Ik heb respect voor je dat je er zo rustig onder blijft
succes weer
xx Tamara

Gerda Hartman zei

Ik zie je helemaal voor me met je hindernissencircuit (lol). Sterkte, sterkte, sterkte .........

Sandraatsjuh zei

Dit is veels te gevaarlijk joh!!! Geen beginnen aan.. ik zou lekker de mannen laten klussen.... en zelf een hotel nemen hahahah je hobbyspullen mee dan kom jij de dagen wel door! hihihiiihi En het is lang niet zo gevaarlijk hahahahahhah

Succes met de verbouwing. Het moet altijd eerst eendikke rommel worden voor het er op begint te lijken zeggen ze wel eens.. Dus moed houden hoor hihihi

Jolanda Cuper zei

Ooh jee ik benijd je niet! Ik geloof dat je er de humor nog wel van inziet knap hoor!
Prachtig cupcakeje als die maar niet omkomt in alle vebouwingstroep dat zou zonde zijn!
Groetjes Jolanda.

Mascha zei

Het is wel een avontuur.
Groetjes Mascha

Margreet zei

Met wat een humor heb je dit weer geschreven, nou je weet wel dat je in een verbouwing zit zeg! Voor mij heel herkenbaar, heb er ook 2 jaar tussen moeten wonen maar uiteindelijk hadden we dan ook wel alles gerenoveerd en naar ons zin. Ook leuk te lezen dat je 'gewoon gezellig' een kaarsje brandt, ben dus niet de enige met zulke fratsen in een verbouwingspuinhoop hahaha
Met humor en optimisme hou je het wel vol, denk maar aan het eindresultaat ... al zal je best wel eens een momentje hebben van ... gloeiende gloeiende ik ben er ff helemaal klaar mee ...
Succes en tot lezens!

groetjes van Margreet

Cards by Jol zei

wat een gedoe hé, maar je krijgt er wat moois voor terug moet je maar denken.
op naar je volgende verhaal ik lees ze met veel plezier.

groetjes jolande

Tinie zei

Ik heb wel om je verhaal gelachen, maar als ik de foto's zie.....dan wens ik je heel veel sterkte!!

Groetjes Tinie

Anneke zei

Ja altijd positief blijven he :) Leuk verhaal weer Jaimie, echt geweldig! ik kan me het allemaal beeldig voorstellen! Veel succes nog he! ;)
Groetjes Anneke

Kristel zei

Een prachtig verhaal heb je ervan gemaakt Jaimie! Veel succes ermee!
Groeten Kristel

Elisa zei

Wat een werk allemaal,

trouwens jij vroeg op mijn site over een tabbladen, het zijn mijn pagina's. Deze voeg je op de volgende manier toe:
Als je account in het nederlands in gesteld staat:

Ga naar ontwerpen, dan naar pagina-elementen. Klik op een Gadget toevoegen en voeg pagina's toe. Dan krijg je net als ik home, enz.

Hopelijk kun je er iets mee. Gr Elisa

Margo zei

He Jaimie,
ziet er gezellig uit :)
Nog even doorbijten en dan kan je trots de foto's van de mooie nieuwe keuken en badkamer tonen !
Groetjes
Margo

Marianne zei

Ja, 't is 't één en 't ander hé zo'n verbouwing. Toen wij enkele jaren geleden nieuwe vloeren en chauffage gelegd hebben, hebben we van mei tot september in ons garage gakampeerd

Lori zei

Oh my Jamie, looks like you're really under construction, can't wait to see the finished result, good luck!

Wendy Kamp zei

Wat heb je het verhaal mooi beschreven hahah... Kan me voorstellen dat het even behelpen is maar het is voor een goed doel! Veel succes nog even met de rommel!!

Groetjes,
Wendy

Anoniem zei

Goed gemaakt! Ik hoop wil ook zo een site te maken.
Welke software heb je hiervoor gebruikt?
Ik heb creamiekes.blogspot.com gevonden via Google.

Groetjes,
Debby uit Haarlem