donderdag 21 april 2011

Even een lang verhaaltje :-)

Hallo allemaal,

sorry word wat lang denk ik, je kan nog wegklikken nu hoor LOL.

Eindelijk is er uit ons dochter haar allergietesten een resultaat gekomen,
ons dochter is allergisch aan zowel melk- als soyaproducten,
ze mag dus géén melk (ook geen geiten-paardenmelk), niks waar melk en soya inzit,
ze gaat met den tijd waarschijnlijk kalktabletten moeten innemen hierdoor.

Ze is dus nog steeds bij verschillende artsen in behandeling rond dit en moet opgevolgd blijven.
Ze heeft hier thuis ook een eet-en stoelgang (sorry voor het woord of gedachte ervan,hihi) kalender hangen, dit telt ook voor den broer, want die heeft als baby ook lactose-intolerante gehad, en eet eigenlijk ook geen melkproducten en heeft ook last van contipatie gehad vorig jaar, dus ineens mee de routine erin voor hem :-)

Ook psychisch is er dringend bij beide wéér wat orde aan de regels nodig en moet het wéér nodig (en ook daar wéér véle dokterbezoeken voor) visueel gebracht worden, dus ook de pictogrammen moeten er wéér in, maar dat is hier na bijna 11j al meer dan normaal geworden, eigenlijk zijn ze hier gewoon een deel van het leven geworden en bezien wij het al niet meer als abnormaal, je leert leven met bepaalde zaken en ze worden een automatisme hé!
En op sommige periodes zijn ze gewoon harder en duidelijker nodig dan op andere tijden hé.

Dus mama weet creatief weer wat doen, enkel is dit deel creatief zwaarder dan een kaartje maken natuurlijk :-(

(ps probeer aub geen commentaar te geven op het psychische gedeelte van hierboven, ik zeg hier eigenlijk al een groot deel van mijn prive, maar het is nu even zo moeilijk, dat ik dit even wilde delen, maar aub mijn leven is al zwaar genoeg zo, ik zou commentaar nu gewoon even heel moeilijk vinden, dank u!)

Maar voor de rest blijf ik ook in de mate van het mogelijk creatief hoor :-)
Enkel zullen jullie misschien merken, dat het continu reageren op jullie blogje mij moeilijk afgaat nu, ik doe mijn best hoor, ik laat jullie niet in de steek hoor !

Oh ja en waar ik zelf eigenlijk wel best fier op mezelf voor ben is dat ik ondanks de drukte en moeheid ik toch mijn kopje even op mijn voorlopig rijbewijs heb gezet en mijn theorie ben gaan afleggen en ik ben erdoor, ik mag dus nu 36M met begeleider de baan op, en dan hopen dat ik binnenkort goed genoeg kan rijden om voor mijn écht rijbewijs te gaan, maar ik ben al superblij met dit voolopig rijbewijs, ik heb het 5 jaar geleden ook al eens gehad, maar toen door stress er niet door geraakt, niks meer met gedaan en laten vervallen, dus nu moet ik er écht voor gaan hoor!!

Groetjes,

30 opmerkingen:

Irene zei

Lieve Jaimie,

fijn dat je ons weer een beetje hebt "bijgepraat" over het reilen en zeilen in je gezinnetje. Voor allemaal heel veel sterkte! Jij vooral de moed er in houden want als spil van het gezin komt het toch wel allemaal op jouw schouders maar daar heb je beslist in je omgeving ook wel uitlaatkleppen voor en anders zijn al je scrapvrienden er als je eens je eitje (past goed bij Pasen toch?) kwijt wilt!!!

Liefs, Irene

Saskia zei

Jaimie,

Goed dat je nu eindelijk weet wat de problemen zijn van je dochter.

Veel moed hé!! En als je eens 'n babbel wil... laat 't maar horen!

Lieve groetjes voor jullie allemaal!!

Saskia :)

Thea zei

Hoi Jaimie,

Toch ook fijn om te weten wat nu de oorzaak was. Veel sterkte met elkaar en je vindt af en toe vast een uitlaatklep in het knutselen en koken.
Succes ook met je rijlessen!

Lieve groet,
Thea

Annemarie en Merit zei

Hoi Jamie,

Fijn weer even wat van je te horen,gelukkig dat jullie nu weten wat er met je dochter aan de hand is en hopelijk kunnen ze er iets aan doen. Houd de moed erin, fijne paasdagen met mooi weer. Ene...wat goed dat je weer de weg op mag SUPER!!!!

groetjes Annemarie en Merit

Margo zei

Had het al wel gezegd maar nog eens DIKKE PROFICIAT voor je voorlopige rijbewijs !
We gaan er in lukken om ons rijbewijs te halen, alle 2 !
Liefs en dikke knuffel
Margo

SandraW zei

Veel sterkte, meid!
(ik hou het kort op jouw verzoek...)

Groetjes, Sandra

tiny zei

Het is fijn dat jullie nu de reden kennen van al die buikpijnen.het is minder dat je weet dat er veel energie in gaat zitten qua omschakeling voor beidde kinderen.ik wens jullie ook heel veel sterkte toe!probeer ook tijd voor jezelf te maken en het even van je af te zetten.even lekker proberen te frutselen of koken en het mooie in de kleine dingen zien.en dat je minder op onze bloggies bent, daar hebben wij begrip voor.

Knuffel Tiny

Marianne zei

Goed dat jullie nu weten vanwaar de buikpijn komt. Hopelijk word ze nu snel beter.

Marian de Maijer zei

Als moeder ben je de balans in je gezin. Wens jouw alle krachten toe.
Groetjes Marian

Marianne zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Marianne zei

Succes met je rij-examen Jaimie. Onze jongste is al twee keer niet geslaagd voor z'n theorie, hopelijk is ie er nu wel door, anders moet ie lessen volgen

Gerda Hartman zei

Jaimie, wat goed dat je je voorlopige rijbewijs hebt gehad. Nu op naar het volgende. Gaat je vast lukken. Je bent gewoon super-mama (lol). Fijn dat je nu ook weet wat er aan de hand is met je dochtertje. Beterschap en sterkte.

Sarah zei

Mercie voor je reactie op mijn blog, Jaimie :)


Ik ben blij dat je nu eindelijk een antwoord weet op al die onderzoeken.

Veel sterkte met je rijexamen en proficiat met je theorie, chapoo :)

Het zal je wel lukken ;)

Mvg Sarah

Linda zei

fijn dat jullie de oorzaak nu weten en ik wens jullie alle goeds.
En succes voor je rijbeijs hè
gr linda

cristel zei

ben blij dat je eindelijk weet wat er aan de hand is met je dochter hopelijk komt alles nu weer op zijn pootjes terecht en veel s6 met het autorijden
grtjs

marika zei

ik heb het je al vaker gezegt,maar ik heb echt heel veel bewondering voor jou,en da manier waarop je met dit alles omgaat.
Je bent een kanjer!!!

dikke knuffel,ike

Karin zei

Hey Jaimie,
Oef een last van je schouder als je weet wat er schort. En... alles zal wel goed komen.
Proficiat met je rijbewijs. En nu maar volhouden en veel oefenen.
Groetjes,
Karin

Bietje zei

Gelukkig dat je nu weet wat er aan de hand was. Ik denk dat je heel dapper stand gehouden hebt. En dan pak je ook weer het rijbewijs op. Knap hoor. En een goede afleiding, soms heb je gewoon tijd voor jezelf nodig hoor.
Houd vol, sterkte.

regina zei

hoi

gelukkig dat je nu weet waar het aan ligt!

heel veel succes met je rijbewijs !

gr regina

Aleida zei

Het is logisch dat je niet zo vaak op onze blogs komt, gezien alle verplichte zaken. En dan ook nog auto rijden! Heel goed!
groetjes,

Cards by Jol zei

geeft niets als je niet reageer op ons blog, je gezinnetje gaat voor.
nu jullie weten wat er aan de hand is en e kleine meid gaat op dieet knapt ze misschien wel snel op, ik hoop het.
wat knap, je tijdelijke rijbewijs, ik durf niet te rijden, ben bang in het verkeer en doe alles op de fiets en mijn brommertjes, maar kom er dan ook.
veel succes met het rijden en veel liefs voor je gezin.

liefs jolande

Karen zei

Hallo Jaimie,
Jeetje meid, ik wens je heel veel sterkte, dat hebben jullie nu wel nodig (spreek uit ervaring) Maar blijf alsjeblieft positief en probeer te lachen. Gefeliciteerd met je voorlopig rijbewijs, dat is in ieder geval iets om te lachen.

Lieve groet,
Karen

miriam zei

Fijn om te horen dat je nu eindelijk weet wat er aan de hand is met je dcohter.
heel veel sterkte voor jullie allemaal.
Goed zeg van je dat voorlopige rijbewijs gefeliciteerd.

liefs miriam

Christine zei

Hallo Jaimie,
Leuk dat je mijn volger bent geworden! Ik lees dat je het niet zo makkelijk hebt de laatste tijd! Ik wens je veel moed en weet alles komt wel in orde! Voortaan ga ik je ook volgen hoor!
Liefs
Christine

Hetty zei

Wat fijn dat jullie nu weten waar
het aan ligt want nu kan je er iets aan gaan doen. Veel succes met je rijbewijs

gr hetty

yvon zei

Heel fijn dat jullie nu weten wat er aan de hand is met jullie dochter, daar kan je dan aan gaan werken. En wat goed van je dat je je voorlopig rijbewijs hebt gehaald. Veel succes daarmee.
Ik wens jullie heel veel sterkte en gezondheid. Geniet van elkaar.
Lieve groetjes, Yvon

Elisa zei

Het lijkt me fijn dat jullie eindelijk weten wat er aan de hand is. Lijkt het beetje op koeimelkallargie, want daar kunnen ze overheen groeien, een gedeelte dan. (dat had ik toen ik jonger was)

Hopelijk gaat alles nu beter,
Succes
Liefs Elisa

Lia zei

Goed dat je nu weet wat er aan de hand is met je dochtertje, natuurlijk gaat je gezin boven alles, maar neem a.u.b. regelmatig even een time-out. Veel succes met het rijden,

Lieve groetjes Lia

Mascha zei

Fijn dat er nu eindelijk een antwoord is. En weet waar jullie aan toe zijn.
Groetjes en fijne paasdagen,
Mascha

cheneson zei

gelukkig weet je nu wat er mis is met je dochter, hopelijk gaat het daar allemaal snel beter en veel succes met het autorijden

groetjes