vrijdag 6 mei 2011

Gedichtje 'de toekomst??"

De toekomst ??


Ik loop samen met mijn zoon en geef hem een hand,

maar eigenlijk voelt het niet aan als een band.


Ik kijk hem aan,

maar denk soms, dat hij mij niet ziet staan.


Het is ook iets dat hij niet kan,

en iets dat ik ook al niet meer verlang.


Ik weet dat hij ons graag heeft,

en dat elke emotie ook wel in hem leeft !


Enkel zal hij zijn emoties zelden tot nooit tonen,

de kennis ‘hoe hij dat moet doen”, moet hij nog bekomen.


Ook zijn groter worden,

geeft mij, als ouder, toch wel kopzorgen.


Gaat hij ooit een meisje vinden,

die haar ook aan zijn problematiek wil binden?


Want ook al ziet zij onze zoon zo graag,

zijn problematiek is zijn ergste geplaag!


En ook al zal onze zoon zelf, zijn geplaag naar haar niet willen,

zijn meisje moet het doen met zijn “kuren en grillen” !


Zou er ergens zo een meisje rond lopen?

Ik wil dat als mama écht wél hopen!


Je wilt het beste voor je eigen kind

en ik ben zeker dat hij zo een lief en sterk meisje vind !




Geschreven door Jaimie

18 opmerkingen:

cheneson zei

heel mooi neergeschreven, ik hoop samen met jou dat hij zo een meisje vind

martina's kaartjes zei

heel mooi ! en ze zeggen wel : op elk potje past een dekseltje... dus afwachten maar. Hij heeft nog een heel leven voor zich en je kan niks forceren he ?
groetjes, matina
x

Linda zei

Wauw wat heb je dat weer mooi geschreven, knap werk hoor
gr linda

marika zei

mooi,mooi.Ik vind het heel knap dat je je gevoelens zo kunt verwoorden

groetjes,marika

miriam zei

wat heb je dit mooi verwoord Jaimie

fijn weekend

gr miriam

Christine zei

Je hebt je emoties mooi weergegeven. En volkomen normaal dat je als mama daar over denkt. Maar wie weet vindt hij later wel een lieve meid en kan je dan nog eens mijmeren over hetgeen je nu bezig houdt.
Lieve groetjes
Christine

Aleida zei

Een heel mooi gedicht. Gelukkig kun je niet in de toekomst kijken. (ook al zou je dat heel graag willen.....)
Sterkte met het strakke regiem,

Irene zei

Mooi geschreven Jaimie en er zit maar 1 ding op, veel van hem houden en afwachten wat de toekomst brengt. Moeders hebben wensen, dromen en plannen en het kan zo anders lopen maar het enige dat telt is dat je kind gelukkig is!

Irene

Thea zei

Lieve Jaimie,

Wat heb je dat prachtig omschreven, ik ben geen moeder maar kan mij wel goed indenken wat je zorgen zijn.
Sterkte!

Liefs
Thea

Jolanda Cuper zei

Super gedicht!
Ik begrijp het helemaal!
laten we hopen dat onze wensen vervuld worden!
Groetjes Jolanda.

Cards by Jol zei

wauw, wat heb je dit mooi neergeschreven, mooi dat je op deze manier je gevoelens kunt uiten, ik zit hier met kippevel,

liefs jolande

Hetty zei

Wauuuw wat heb je dit mooi omschreven en ik hoop dat hij zo'n meisje vind

gr hetty

yvon zei

Dat is een waanzinnig mooi gedicht Jamie. Kreeg er een brok van in mijn keel. Ik hoop, nee, ik weet gewoon dat hij later zo'n meisje echt wel vindt.
Lieve groetjes, Yvon

Wil zei

Ik kreeg kippenvel na het lezen van je mooie gedicht.
IK wens je veel kracht.
En ook al is het soms erg moeilijk probeer kracht te halen uit de mooie momenten.
Liefs Willie

M@rjan zei

Mooi verwoord heb je dit! Ik begrijp je zorgen en ook je wensen voor je zoon. Moeders willen graag dat hun kindjes gelukkig worden.
Hij is nog klein en zal zijn weg moeten vinden, hij heeft zijn ouders en zusje om hem te helpen en ik hoop met je mee dat er ooit een lieve meid zijn hart steelt.

Groetjes, Marjan

susie zei

Wat heb je me weer ontroerd met jouw mooie woorden.
Liefde doorstaat héééél véél !! :) Knuffel xx

jopie zei

wat heb je mooie woorden op papier gezet lieve groetjes jopie

Cindy zei

Dat meisje heeft hij al lang gevonden, zij kan hem kalmeren ;-)


Dikke knuf, ook van zijn meisje
xxx