donderdag 30 juni 2011

Zo triest hé !

Hallo allemaal,

Mag ik jullie lieve, lieve mensen !!! Hartelijk bedanken voor de steunende woorden !!!!!!!!

De situatie in de kelder is triest, de schade is meer dan we dachten, het wasmachine en droogkas (??) zijn kapot, ik moest gisteren in de knutselkelder iets nemen en ik zag dat het papier het vocht vanuit de lucht had opgenomen en het allemaal gegolfd lag, ik moest nog snel een kaart gaan redden, maar die had ook al van het vocht geweten , ze is niet stuk gelukkig, ik dacht dat er natte dozen waren opgezet, maar gelukkig lag ze opzij.

Mijn mama en ik zijn gisteren naar de doe-het-zelfzaak gegaan en hebben ons een grote (!) afvalzak gekocht, zo éne die je wel wat betaald in de winkel, maar de prijs van ophaling van die firma zit er ineens in, en in de zak kan je alles kwijt behalve klein gevaarlijk afval .
Dus alles wat kapot is , waar de verzekering niet tussen gaat komen, kunnen we zo ineens buiten gooien en ook al ons steenpuin mag er ook in.

Dinsdagmorgen heeft onze zoon zijn doosjes meegenomen naar school, het waren dezelfde als de zus hoor, enkel een ander kleur koordje eraan gedaan.

Dinsdagmiddag waren mijn mama en ik nog naar Elke verschooten geweest, daar had ik gerief gekocht voor mijn beige kaart die ik vol goede moed ging maken 's avonds, zodat ze tegen woensdag eens af was en ook had ik de rose inktpad nodig om een tekststempel op een kaart te zetten zodat die kon gepost worden .

Dit zijn onze aankopen van bij Elke verschooten,


Ook bij Elke in de buurt zijn we even in de boekhandel De Slegte binnen gestapt en heb ik na lang twijfelen toch dit boek gekocht


Ik was voor de wateroverlast begonnen aan een kaartje , mijn vriendin had die gevraagd voor een kleuterjuf die vertrok en zo dus was ik half, als het water binnen kwam, de dag erna heb ik ze nog verder afgewerkt voor haar , want ik vond het erg dat ik ze niet kon geven op de beloofde dag.

Dit is mijn creatie geworden , de kleurplaat had mijn vriendin gekozen en vond ik zeer ok voor een kleuterjuf, ze is ingekleurd met de derwents, dan heb ik in rood papier de letters uitgesneden en verhoogd opgekleefd, dan droge chalk op de rand gebruikt en de zin "ik zal je missen!" erop geschreven (neen ik had helaas geen kleurenprinter of tekststempel hiervoor ;hihi).


Dan bij Marjan op haar blog zag ik een oproep voor een kaartje te zenden aan Wilma, ook aan die kaart was ik begonnen voor het wateroverlast, en ben ik daarna de kaart tussen de natte spullen gaan zoeken, gelukkig was er niks aan, lag ze opzij , maar het vocht zat ook in het papier, maar ik hoop als ik erop zet hoe dat komt, dat Wilma dat wel begrijpt?!

Dit is mijn kaartje voor haar geworden,


Ik heb vandaag een hele trieste dag, ik doe niks als wenen, ons jongste moet van school veranderen en daar heeft iedereen het moeilijk mee, zowel ik, ons dochter zelf , als de school , maar ja het kan gewoon niet anders en is in het beste belang van ons dochter hé.
ze heeft mooie afscheidstekeningen met tekst gekregen van haar klasgenootjes, écht pakkend als je dat allemaal leest hoor, ook al zijn het maar zes-zevenjarige kindjes !!
Maar ze heeft veel adressen en mailadressen van hen, dus er zal zeker nog mail over en weer gaan en dan zien we wel of het contact blijft of weg ebt hé.

Nu moeten jullie niet denken, oei dat kind zit in een depressie hoor :-))
Ik ben gewoon even triest, morgen is een nieuwe dag, vandaag is het even zo :-)

Groetjes,

18 opmerkingen:

Thea zei

Ach wat een ellende, maar dat je toch de moed nog weer vind om mooie kaarten te maken. Leuke spulletjes hebben jullie ook gekocht, daar word je ook vast weer een beetje blij van.

Lieve groetjes
Thea

Gerda Hartman zei

Ach meid, wat een narigheid. Had nog niet gelezen van je water overlast (te druk met mezelf (schaam)). Wat een ellende. Zeker na al het werk dat jullie al verzet hadden. En je moeder ook al in de puree! Lijkt me vreselijk als je moet toekijken hoe je boeltje in een mum van tijd vernield is. Heel veel sterkte ermee. Enne, je hebt weer prachtige kaartjes gemaakt. Hoop dat het weer helemaal goed komt met de kindjes!

martina's kaartjes zei

Hoi Jaimie,
ja soms vraagt een mens zich af hoeveel kan je hebben he ? Ht lijkt niet te stoppen eens het begonnen is... narigheid. Maar, je moet er gewoon doorheen, en dat zal je ook wel lukken. Ween even gewoon de ogen uit je hoofd, dat lucht vaak wel op, het lost niks op, maar dan is je hoofd helemaal even leeg en dan vind je wel ergens moed. Die komt nog wel een keertje langs, echt wel !
veel moed en sterkte .
en eh... het zijn wel 2 superkaartjes hoor wat je daar nog even ineen knutselt !
groetjes, martina
x

Linda zei

Nou meid, met wat jij allemaal mee moet maken mag je best eens lekker lopen te janken hoor, dat is helemaal niet raar. Wat een leuke spilletjes heb je gekocht ik wens je er veel plezier mee
gr linda

Wil zei

Ach lieverd.het zit ook niet mee. Wat een ellende allemaal.
Kan me heel goed voorstellen dat je flink heb lopen janken.
Het is ook niet niks wat je allemaal mee hebt gemaakt. En inderdaad je kan niets doen, dat lijkt me het ergste.
Ik wens je dan ook veel geluk toe.

Lieve groetjes Wil

Pauline zei

Ja, dat valt niet mee, je kind van school veranderen, ik weet het...maar het zal vast beter zijn he?
hier is het heeeeeel goed geweest, maar je weet natuurlijk pas achteraf of je de juiste keuze maakt.
Wat een pech ook met je apparatuur...ik hoop echt dat de verzekering een deel zal vergoeden!

groetjes en liefs Pauline

corry'kaart zei

wat een rot-toestand eerst die wateroverlast, dan kind naar andere school, maar kop op na regen komt echt de zon weer terug in je leven!
groetjes van corry

Margo zei

Hoi Jaimie,
Wat triest allemaal inderdaad !
Ik wens je heel veel steun en sterkte !
Je hebt erg mooie kaartjes gemaakt !
Liefs
Margo

Irene zei

Och Jaimie toch..het slaat jouw huisje echt niet over he en het lijkt wel of er geen eind aan komt en toch blijf je flink en onderneem je zo ontzettend veel, heel erg knap van je!! Dat het je ineens een beetje te veel wordt -ook weer vooral vanwege je kleine meid met je grote moederhart - is heel begrijpelijk dus huil maar lekker en deel het maar met ons, dat lucht misschien een beetje op! Je hebt in ieder geval weer mooie kaarten gemaakt en leuk gewinkeld bij Elke en dat zijn dan toch weer kleine lichtpuntjes!
Koppie op, morgen is er weer een dag!!!

Liefs, Irene

nicolet zei

Ooh wat een ellende zeg Jaimy!
Succes met al het opruimen!
Groetjes Nicolet

Jolanda Cuper zei

Jeetje wat sneu allemaal! Geen wonder dat je daar trist van bent!
Heb echt met je te doen en wil je veel sterkte wensen!
Groetjes Jolanda.

Michelle zei

Eerst al dat water en nu ook de school, daar mag je best triest om zijn hoor. Hoop dat het de komende tijd wat beter zal worden. Beide kaarten zien er super uit!

Liefs Michelle

c zei

Hey lieverd,

Nogmaals bedankt voor de prachtige kaart die je gemaakt hebt, ondanks al de tegenslag die je had. Ik zit al ganse dag aan je te denken, wou dat ik meer voor je kon doen dan alleen een paar lieve woorden.
Wenen hoort erbij en je moet het ook laten komen die tranen, opkroppen is nergens goed voor.

Dikke knuf en ik bel je morgen wel
xxx

Karin zei

Hello Jaimie,
Ik lees zopas je verschrikkelijke ervaring. Angstaanjagend moet het geweest zijn. Gelukkig heb je hulp gehad van lieve mensen. Op zulke momenten zie je dat je niet alleen staat en daar moet je moed uit putten. En voor je kleine meid, ze zal zich wel aanpassen hoor. Mama's zijn soms meer bezorgd dan de kleintjes zelf. Het is weer een nieuwe ervaring voor haar.
Groetjes,
Karin

marika zei

jankt gij maar ne keer goed jong,tzal u deugd doen.En met a wat gij op uw brood krijgt zal niemand u da kwalijk nemen.
Van school veranderen is nooit fijn he,en als mama doet het pijn uw kind verdrietig te zien,ook alweer zo herkenbaar
Maar ge slaat er u wel door ze,en zij ook.
Dikke knuffel,ikke

Marianne zei

Ja, wat een ellende hé, ik zou er ook moedeloos van worden hoor. Maar ik zie dat je jezelf een troostkadootje hebt aangeschaft ;-)
Hopelijk is alles snel geregeld met de verzkering. Veel sterkte nog hoor.

jans zei

wat een elende allemaal en dan nog dat gedoe met de verzekering ba weet er alles van probeer een paar vocht vreters in je hobby kamer te zetten helpt echt grt jans

Anneke zei

Hoi Jaimie,

Ooh meid kom op he! Morgen is er een nieuwe dag, en dan bekijk je het misschien veel rooskleuriger ;)
Maar ik snap het wel hoor! Een mens krijgt soms zoveel tegelijk he dat je gewoon moet wenen en niet meer kan stoppen! Geloof me ik heb hier maandag ook alles over me heen gekregen en heb toen ook een hele dag zitten wenen :) Maar eens je alles laat bezinken komt het allemaal wel weer goed he ;)

Je kaartjes zijn heel mooi!! Enne ik heb hier je stempeltjes liggen ik ga er nog voor mailen voor eens af te spreken he ;)
GRoetjes Anneke