maandag 11 juli 2011

Bij mooi weer... werk je in de tuin

Hallo allemaal,

Mijn mama en ik zijn eerst naar verschillende winkels gereden voor verf voor haar woongedeelte en nog wat ander gerief, daarna ben ik met mijn ventje ook nog op zoek gegaan naar verf voor de buitenmuren in de tuin, de goedkoopste (tijdelijke ?) oplossing voor nu, was een grote pot witte gevelverf en die zelf met kleurstof mengen, die kleurstof hadden mijn schoonouders nog staan, dus die even gaan ophalen, mijn schoonvader had ook even een proefje gemengd, maar tja in de grote verfpot thuis verdween dat in het niets hé :-)
dus is mijn man met de kleurtjes blijven spelen, tot we het gewenste resultaat kregen naar onze zin, we hadden een staaltje meegenomen naar huis met de gewenste kleur, en daar zijn we ongeveer toch aangekomen, wel wat lichter uitegkomen, maar dat is eigenlijk niet zo erg, want de staal zou toch te donker zijn uitegkomen op de muur hoor, dan word je tuin donkerder en dat was niet de bedoeling!


en zo moet het worden op de muur daarna, ik vind het in elk geval mooier dan het kapotte wit nu :-)


maar voor we kunnen verven op de tuinmuren, was/is er nog werk te doen hoor, zo moest/moet nog steeds eerst met de hogedrukreiniger de muren gedaan worden dat de oude verf eraf komt waar ze lost,

zo was het terstraks,


zo is het nu,


de voegen moeten met stukken terug gedaan worden, maar dat is voor morgen , ook moeten er nog stenen uit de tuin gehaald worden.

en ook al de boomstronken moeten uitgegraven worden,...


dus morgen eerst nog gerief aanhalen om de muur te kunnen opvoegen en dan vliegen we weer de tuin in.

Ze verwachten 's avonds onweer, bbbrr , de angst zit in ons lijf nu hoor, ik hoop dat het zal meevallen hoor !!

Groetjes,



17 opmerkingen:

Christine zei

Het zal wel mooi staan in die kleur! En ja vandaag het ideale weer om buiten verder te doen! Hopelijk deze keer geen last van onweer voor jullie!
Liefs
Christine

yvon zei

Meid, wat een klus. Jullie zijn strakjes gewoon ervaren aannemers en kunnen elke klus aan. Ik duim voor jullie dat het met het weer mee zal vallen.
Groetjes, Yvon

Linda zei

Jeetje wat een werk doen jullie steeds, complimenten hoor
gr linda

scraplouise zei

Ben benieuwd naar het resultaat zal nog een hele klus worden en maar hopen dat het droog blijft!.

gr.Louise

Lia zei

Wat een karwei, benieuwd hoe het er straks uitziet,

groetjes Lia

Margo zei

Amai wat een werk allemaal !
Hopelijk valt het allemaal wel mee met dat onweer !
Liefs
Margo

Irene zei

Wat een bergen werk zijn jullie aan het verzetten.behalve dat je een luikje met zelfgemaakt ijs kunt openen, wat dacht je van "Klussenbedrijf Jaimie&Co"???

Sterkte en hou de regen maar bij jullie weg!

Irene

Saskia zei

Amaai Jaimie, jullie vliegen er nogal in zeg!! En dan kan je binnenkort lekker genieten!!!

Nog 'n fijne vakantie,

Saskia :)

Bietje zei

De kleur 'kapotte wit' is dat de Belgische naam voor 'gebroken wit', of zeg je dat zo omdat de verf van de muur afgebladderd is?
Overigens bewonder ik jullie werklust. De meeste mensen hebben vakantie en rusten uit. Jullie gaan er vol tegenaan zeg.

M@rjan zei

Jeetje meid, wat een werk! Jullie hebben het erg druk! Nou ja, zolang je het leuk vindt! En mooi zal het wel worden.

Groetjes, Marjan

Tinie zei

Ik vind die kleur helemaal prachtig, maar wat een werk hebben jullie te doen, succes hoor!!!

Groetjes Tinie

Anneke zei

Heel mooi kleurtje Jaimie, dat zal wel direct een ander zicht zijn dan die witte muur :) Veel succes nog ;)
Groetjes Anneke

marika zei

en daarna komt ge mijne koer verven he,of heb ik dat verkeerd begrepen?
pffttt,vraag mij telkens weer af waar ge de courage vandaan haalt zeg,der komt daar precies geen eind aan al da werk.
Hoop dat alles goed verloopt,want het zou vandaag de laatste mooie dag zijn.
allez,succes dermee!
groetjes,marika

Hetty zei

Wat een werk hebben jullie toch allemaal maar ben benieuwd hoe het
er straks uit ziet

gr hetty

cheneson zei

wat een werk allemaal, hopelijk valt het onweer mee en blijft er verdere schade uit

miriam zei

wat een werk zeg
succes met klussen

gr miriam

Sarah zei

Amai, zal ook een heel schilderwerk worden. Zal je vast een tijdje zoet mee zijn ? ;)

Hopelijk heb je niet te veel regen als hier, maar droog weer ;)

Mvg Sarah