dinsdag 5 juli 2011

Voortuin moet oprit worden,maar eerst ..

Hallo allemaal,

Jullie hebben blijkbaar zin in verbouwingsfoto's :-)

Jullie dachten vast op de vorige foto, wat is ze nu aan het doen ? ze lopen onder en ze begint vanvoor in de voortuin een gat te graven ?? Ja, dat is ook zo hoor :-))

Dit was een deel van onze voorhof,


jullie kunnen nu zeggen, maar alléé zo mooi en dat uitgraven, tja, wij willen graag van onze voortuin een oprit maken (hebben soms geen plaats in de straat hier) en ook wij hebben toch zo een grote afvalzak gekocht en tja die konden we moeilijk in onze voortuin plaatsen op de buxus die er stond hé,

Dus gisteren na al een eerste keer naar het containerpark te zijn geweest , kindjes mochten naar mijn schoonouders terwijl, terug thuis maar ineens al een deel van de buxus eruit gedaan,


En mijn mama deed de grond eraf en stak het in zakken


enkel die groen mag niet in de grote afvalzak gedaan worden hoor , dat moet apart naar het containerpark gebracht worden,

na een halve voortuin zijn we al met zes zakken groen terug naar het containerpark gereden,


Dan daarna nog eens drie machine was gaan draaien in de wasserette, terwijl dat draaide naar de winkel , na de was, de kinjes gaan opladen, thuis heeft mijn mama croques gemaakt en daarna ben ik terug de strijd met de overige buxus aangegaan.

Dit is het slagveld van buxus, ik heb gewonnen hoor :-)


Maar dan was het al 22u 's avonds, en heb ik het opgegeven voor de die dag, want dan kwam mijn ventje ook thuis van het werk.

Dan vanmorgen heeft mijn mama al de buxus weer in de zakken gedaan en heeft mijn ventje geholpen met de steen uit het midden te krijgen , wat een werk en gewicht ség die stomme steen, voor mijn man precies een kiezeltje om op te nemen hoor :-)


daarna de grond wat gelijk gedaan vanvoor om de grote afvalzak erop te zetten,


en al ons steenpuin erin gegooid, is dat binnen ook eindelijk weg :-)


en dan heb ik vandaag ook verder gedaan in onze knutselruimte, nog een paar dingen goed zetten en dan is het daar ook terug ok, joepie !!! Foto's volgen hier nog wel van :-)

's avonds was het natuurlijk tijd voor de kindjes om judo te gaan doen, hihi, die judo-pakjes gaan pas 5 min voor vertrek aan en nog even braaf met de witte !! pakjes aan tafel laten zitten voor we vertrekken.


nu kruipen we ons bedje in, om morgen weer fris te starten !

Groetjes,

16 opmerkingen:

M@rjan zei

Pfff. ik word al moe als ik het lees... wat een werk! Succes en sterkte!

susie zei

Héhé en nu braafkes gaan slapen en morgen ...
tja morgen doen we gewoon verder hé :)

Slaapwel , dikke bees X

Linda zei

Jeetje wat een werk weer, maar wel fijn dat jullie straks een eigen parkeerplekje hebben
gr linda

Sarah zei

amai, grote verranderingen.

Inderdaad een oprit gaat gemakkelijk zijn.

Ga je stenen vloer plaatsen of asvalt laten gieten ?

Mvg Sarah

Annemarie en Merit zei

ook al tuinvrouw, het kan bij jou niet op!!

scraplouise zei

Wat een werk hebben jullie verricht Dames, petje af hoor.

gr.Louise

Lia zei

Complimenten hoor, wat een werk zeg,

groetjes Lia

Hetty zei

Wauuuw wat een werk hebben jullie daaraan gehad nog veel sterkte ermee

gr hetty

Charlotte zei

Wat een werk Jaimie! Wij hebben ook een oprit ipv een voortuintje, echt handig als er weinig parkeerplaats is in de straat!
Spijtig dat je al de plantjes weggedaan hebt, ik wou anders wel wat buxusjes adopteren :)
Groetjes,
Charlotte

Irene zei

Ha die tuinvrouw!!!
Weet je wel hoe duur een beetje grote buxus is en jullie kieperen dat zo maar weg?????????
En jouw ventje is dus ene soort Jerommeke en draait zijn hand niet om voor een paar grote keien???????? Jullie weten wel van aanpakken maar niet overdrijven hoor Jaimie, op tijd rust nemen!!!

Liefs, Irene

Jolanda Cuper zei

Tjonge het ontbreekt je niet aan doorzettingsvermogen dat is wel duidelijk. Knap hoor!
Leuk ook om een foto's van jou te zien( neem aan met rode T-shirt). Bij jou had ik mij geen voorstelling hoe je eruit zou zien haha.
Groetjes Jolanda.

Pauline zei

Wat een werk!!!
en dan moet ik al kreunen omdat ik wat onkruid uit mijn ieniemienie-voortuintje moet gaan halen....pffffffff, succes met al dat ploeteren hoor!!

Marianne zei

wat een werk Jaimie, maar 't is wel handig hé om een oprit te hebben bij jullie huis. Hoe staat het intussen met de kelder, is het alweer wat toonbaar geworden?

marika zei

amai,waar haalt ge toch al de courage vandaan.Chapeau zenne!

groetjes,marika

Kitty zei

Zulke mooie grote buxes maar ja een oprit is ook makkelijk.
Succes verder.

Groetjes Kitty

Christa's blog zei

Jaimie, wat krijg ik hier allemaal te lezen. Trekt op een nachtmerrie.
Al goed dat je veel hulp gekregen hebt om het op te ruimen.
Ja, die buxus had ik ook internet gezet dat de mensen die zelf konden komen uitdoen, je zou er van versteld staan hoeveel reacties je er zou op krijgen, en jullie zouden bespaart gebleven zijn van de opruimwerken ervan.
Liefs
Christa