dinsdag 15 november 2011

Beide kindjes doen nu thuisonderwijs !

Hallo allemaal,

na een week wikken en wegen, hoe nu met de kleinste, hebben we daar ook de knoop doorgehakt en ook zij doet nu thuisonderwijs.

Ik heb héél véél steun van mensen rondom ons,(mijn mama, mijn vriendinnen Cindy, Marika, Saskia, Margo,..) MERCIKES MEIDEN !!!!! En van de gemeentelijke bibliotheek, ..dus voor ons is het al niet raar of ongewoon meer, het voelt nu al gewoon eigenlijk.

Pas op het is véél werk voor mij , maar .........als ik zie hoe onze zoon nu terug staat te gibberen, .............en hoe ons dochter nu geen schrik meer moet hebbben om elke dag afgestampt en geplaagd te worden door de 11 en 12-jarige op haar school, zij begon van een lief leergierig kind, naar een ordinair en stout kind te gaan en als ik nu zie hoe ontspannen en leergierig ze er terug bij zit, ... ..zalig toch, een kind moet toch gewoon zorgeloos nog door het leven mogen gaan hé!

Gisteren hadden ze milieules ('s morgens eerst theorie, moesten ze een werkblad invullen, met een verhaal dat ik had voorgelezen, en een tekening maken om te zien of ze wisten hoe een containerpark eruit ziet),

ons dochter haar tekening,


onze zoon zijn tekening,


en dat is dan 's namiddags gecombineerd door een bezoekje aan het containerpark en ik had een werkblad opgesteld voor beide. Dus eerst even zien, wat moet je doen bij aankomst met de auto aan het containerpark, of ze snappen dat alles niet in één container mag, hoeveel containers er zijn en welke verschillende ? Is er een betalend en niet-betalend gedeelte?
Of de medewerkers behulpzaam en vriendelijk zijn, of het daar stinkt (gelijk onze zoon dacht),...


dan alles gaan weggooien in de juiste container,





Ik weet het niet veel creatiefs van mijn kant nu hé, maar eigenlijk zit mijn creatie nu in mijn lessen hé :-)

Groetjes,

20 opmerkingen:

nicolet zei

Zo wat heb je er een geweldige les van gemaakt Jaimy!! Leuk om naar het afvalpark te gaan!
Succes, Nicolet

Pauline zei

Meid je bent geweldig!

M@rjan zei

Goede les, juf!! Zowel theorie als aanschouwelijk en de gelegenheid ervaring op kunnen doen.Succes met je kindjes!

Groetjes, Marjan

Bietje zei

Jouw creativiteit zit duidelijk in je lessen. Zelf ben ik ook docent, dus ik weet dat juist de voorbereiding heel erg veel werk is.

Irene zei

Zulk onderwijs ..daar kun je alleen maar van dromen Jaimie. Super leuk, theorie en praktijk en de tekeningen zijn ook zo goed gelukt.chapeau voor alle 3!!!!!

Liefs, Irene

Linda zei

Wat knap joh dat je dat zo kan doen, heel erg leuk om zo therie en praktijk te combineren
gr linda

Anneke zei

Heel leuk Jaimie! En wat is er nu leuke dan alles te gaan bekijken :) Daar leren ze veel meer van dan gewoon achter hun schoolbanken enkel theorie te krijgen he! Ik vind dat je het echt te gek doet als juffrouw :) hihi!
Groetjes anneke

Margo zei

Wat doe je dat goed juf Jaimie !
Liefs
Margo

cheneson zei

toch erg als ze gepest worden op t school.

succes juf jaimie :)

marika zei

ik denk dat ik u maar eens op geef bij klasse,als juf van de maand!
Thuisonderwijs is iets wat niet zo vaak voorkomt,maar ik weet zeker dat uw kindjes voor alles zullen slagen.
Doe zo voort!
groetjes,marika

cristel zei

nou juf jamie je les is best wel interesant toen mijn dochter nog in het lager zat probeerde ik ook zoveel mogelijk uitstapjes mee te gaan
grtjs

Bep zei

Hoi Juffrouw Jaimie,

Jij bent goed bezig met je kindjes, en jekunt maar een keer je ceratieviteit kwijt en dat ligt nu even op een ander vlak, wens je heel veel succes ermee.

Lieve gr...Bep

Annemarie en Merit zei

Hoi Juf Jamie,

Wat een leuke les zeg die twee muiters genieten met zo'n leuke juf om hun heen HEERLIJK!!!

En stop jij al je creativiteit maar in de kids hoor.

gr annemarie en merit

sarams1987 zei

prachtige tekeningen, goed les om nieuwe dingen te leren op het containerpark.

Valt het nog mee les geven thuis Jaimie ?

Cards by Jol zei

jullie hebben een leerzame dag achter de rug, fijn dat je dochter het nu ook zo naar haar zin heeft.

groetjes jolande

corry'kaart zei

hoi jaimy
je verdient echt een hele grote pluim omdat je zoveel doet voor je kinderen en dat ze zich beter gaan voelen in hun vel,super hoor!!
gr corry

Christine zei

Wel Jaimy, jij doet dat prima zo te horen! Als dit voor jullie het beste is zo gewoon doen!
Liefs
Christine

Jolanda Cuper zei

Ha super juf! Gewone juffen met een klas van 35 kinderen zoals ik kunnen niet zo'n leuke les geven hoor! Ga zo door!
Groetjes Jolanda.

Carla zei

Dat gaat wel goed komen bij jullie.
Het geluk van een kind telt toch wel mee he? Je doet het goed.
Wordt dit thuisonderwijs ook nog begeleid door een instantie? Ik heb hier totaal geen ervaring mee vandaar mijn vraag.

Ga zo door, juf Jaimie!
Groetjes Carla

Gerda Hartman zei

Petje af voor de juf!