woensdag 23 november 2011

Les van Dinsdag

Hallo allemaal,

Aan Marjan; In België heb je géén schoolplicht, wél leerplicht, dus thuisonderwijs is volledig in orde met de wet , gisteren de wettelijke papieren voor mogen ontvangen (gelukkig, want dan heb je toch iets in je hand hé) en ook krijg je controle hoor, je moet kunnen aantonen dat je kind onderwijs krijgt hoor ! Je bent alleen niet gebonden aan een bepaalde manier van lesgeven. En of wij er voor gekozen hebben,kan dubbel genomen worden, want in zekere zin, voor gedwongen hé. Och ja, je geluk van je kinderen is gewoon véél belangrijker , dus doe je het met al je moederliefde hé :-))

Als we jullie vervelen met de foto's, gil maar dan hé :-)

Bij W.O. (aarderijkskunde) hebben ze geleerd over de provincies van België (ja erg hé, dat had onze zoon dus nog niet gezien op school), nu dus wel :-) en het ging vlotjes hoor.

Eerst samen leren en samen opschrijven (ons dochter vind het gewoon leuk om de letters te mogen overschrijven, zij moet dat niet hoor, zij wil dat gewoon graag zelf ).
Helaas moet ik eens dringend gaan leren hoe je terug in schoon schrift schrijft, voor haar probeer ik dat wel in haar kladschrift hoor, maar als je dat niet meer gewoon bent, pfpff :-)



Daarna blanco kaart gegeven en onze zoon moest de provincies kleuren en benoemen en ons dochter mocht ze gewoon kleuren natuurlijk .


Voor de les taal, heb ik eens iets anders gedaan, ik heb ze een brief laten schrijven, onze zoon koos voor zijn beste vriend en ons dochter voor haar oudste nicht.


Bij ons dochter schrijf ik haar zinnen in schoon schrift :-) eerst klad op, zo kan ze naschrijven,


En tijdens het nadenken, wat ze gaat vertellen/vragen aan haar nicht, even Angelina'ke aaien :-)


Dan nog rekenles, de zus tot 10 en den broer breuken en vraagstukken over breuken.



Na dit alles, als laatste (voor de kinderen toch) nog een bezoek aan de bibliotheek.

Want ja voor mij is dat niet het laatste hé, dan begint het wéér hé, alles opzoeken, ...
dus vandaag zal het niet veel in de klas les zijn, maar op een andere manier,
zoals de brief gaan posten en leren naar waar die gaat daarna,... en nog een parkwandeling (voor de natuurles), maar dat zal na de zus haar dansles zijn vanmiddag, en voor rekenen maken ze dan even een werkblaadje.

Zo dat was het weer even voor hier.

Groetjes,

14 opmerkingen:

cheneson zei

ik wou dat ik ook in een klas met poezen had gezeten :)

M@rjan zei

Het klinkt allemaal leuk en ontspannen, Jaimie. Voor de kinders dan, want jij hebt er je handen vol aan. Maar als je ervoor kiest is dat anders.
Ik vraag me af hoe dat bij jullie is geregeld? Volgens mij is in Nederland thuisonderwijs geven alleen mogelijk als je op bepaalde gronden vrijstelling van Leerplicht hebt gekregen.

Groetjes, Marjan

Kristel zei

Dat ziet er gezellig uit Jaimie!!
Groeten Kristel

Lia zei

Ziet er allemaal heel gezellig en vooral zeer serieus uit, en inderdaad, volgens mij mag dit hier alleen als je er vrijstelling voor hebt,

groetjes Lia

Irene zei

Weer een hele leuke en bomvolle schooldag. Ik vind het heel bijzonder hoe je de twee totaal verschillende niveaus gelijktijdig les kunt geven. Hoe laat beginnen jullie in de morgen en houd je speelkwartiertjes, middagpauze etc. net als op een gewone school? Hoe laat stop je in de middag? En dan moet jij ook nog zien dat de huishouding blijft draaien en nog belangrijker na een dag school......eten op tafel. Als je dit allemaal volhoudt maak ik een diepe buiging voor je!!!
Wat heeft de kleine meid een beeldschoon truitje/vestje aan Jaimie.....zou ik ook wel willen!!!!

Liefs en fijne avond, Irene

Anneke zei

Dat was weer een leuke en leerrijke dag bij jullie :) Nog een fijne avond!
Groetjes Anneke

Cards by Jol zei

dat is toch uniek hé een poes in de klas.
jullie hebben weer een drukke dag achter de rug.

groetjes jolande

Bep zei

Hoi Jaimie,

Je hebt er een hele klus aan maar je doer het voor je kinderen, dus met liefde.
En zo te zien was het toch een drukke dag voor jullie.

Gr...Bep

susie zei

Hé meiske , ik geraak nog es op de pc :)
Hoewel ik je dagelijks zie en het je zeg, wil ik het nog eens langs deze weg laten weten ....

IK BEN HEEL FIER OP JOU WANT JE DOET ECHT JE BEST VOOR JE BEIDE KINDJES.

je hebt je handen vol aan al het zoekwerk.
Het bijzondere is dat de kindjes er wreed gelukkig uitzien en dat was niet zo het geval toen ze nog naar school gingen.
Chapeau meisje , dikke knuffel !
Ik hou van jou xxxxxw

Margo zei

Ja dat schoonschrift is niet simpel he !
Veel oefenen juf Jaimie :)
Je doet dat echt supergoed zeg !
Liefs
Margo

Christine zei

Je bent een kanjer meid!!
liefs
Christine

Carla zei

Het is me denk ik wel veel denkwerk wat je allemaal per les moet doen... Maar waarschijnlijk heb je ook genoeg mensen om je heen die je kunnen helpen. Het klinkt voor de kinderen zeker heel ontspannen en als je hen dan ziet genieten dan is dat het allemaal wel waard.
Ga zeker zo door...

Groetjes Carla

free stuff zei

Fabulous!! I am very impressed with your working style, i have also commented on your 'Autumn Card Share' at Meljen's blogs...

Gerda Hartman zei

Jaimie, ik neem echt mijn petje voor je af hoor. Wat een energie moet je er in steken. Je kindjes zullen wel heel blij zijn met zo'n juf en ja poezen in de klas, dat zou mijn jongste dochter ook geweldig vinden!