dinsdag 22 november 2011

Nog eens wat foto's van de les (lange post)

Hallo allemaal,

Ik probeer veel van de lessen van internet te halen, of uit de geleende boeken van de bibliotheek, of uit mijn eigen creatie, ..daar zie ik dan wat ik wil gebruiken, en stel ik mijn les op samen, dus leerkrachten/thuisonderwijzers die hun lessen op internet zetten, dank u, het geeft een stap in de goede richting nu ik nog zoekende ben naar de juiste balans en leerstof op beide niveau!

Vorige week was het les over het lichaam, "zintuigen" (we zijn niet helemaal klaar geraakt hoor, we hebben enkel zien, horen en proeven gedaan, deze week gaan we voelen en ruiken nog doen).

Het was met doe-oefeningen, steeds leuk hé !

Hier is het "zien", ga tegenover elkaar staan en doe elkaars spiegelbeeld , natuurlijk moest het er zo uitzien :-) kinderen hé :-))


Onze zoon en ik hebben dan samen ook nog deze oefening gemaakt,
maak met deze woorden (delen van uw oog) een kruiswoordraadsel.


Dan was het de oefening "horen", ik tikte eerst op alle voorwerpen en benoemde ze, daarna moesten ze zich omdraaien, ogen toe doen en mochten ze het bij elkaar doen en raden maar hoor, je zou denken alléé dat is toch simpel hé, maar beide zaten verkeerd bij het plastiek en karton doosje hoor.



De volgende oefening "proeven", proef van de volgende ingrediënten ; suiker, zout, honing en citroensap (spijtig had ik niks bitter in huis) en benoem hen ; zuur, zoet, zout of bitter, en waar op je tong neem je de smaak juist waar?


Het benoemen ging bij onze zoon goed , ons dochter sloeg zoet en zout door elkaar, maar geen van beide kon zeggen waar ze het op hun tong proefde, beide zeiden "in het midden" :-)


Bij de les "het lichaam" neem ik ook steeds de les "sociale vaardigheden", en daar heb ik deze boek voor geleend bij de bibliotheek hier, "Zég gedraag je! ", over een monstertje, dat op de aarde valt en geen manier heeft en alles moet leren, " hoe vraag je iets beleefd, waarom moet je je verzorgen, hoe doe je in het verkeer, nooit meegaan met vreemde mensen,..."


En dan nog foto's van tijdens hun taal- en rekenoefeningen.





Dan hebben we nog Muz. Vorming gedaan, maar daar kan ik helaas niks van vertellen, want dat is een geheimpje voor de grootouders ( hihi, en die lezen hier mee), wel kan ik vertellen dat we een grootouderdag gaan doen, en dat er heel wat voorbereiding en knutselwerk in de les zit. En dat dit volledig op hun eigen zelfstandigheid en samenwerking in elkaar steekt (ik help natuurlijk wel hé, maar ik wil hen dit als een team laten doen en kom pas tussen, als de plannen uit de hand lopen hihi). Dus ook daar ben ik wéér superfier op hen beide !!

Nu hebben we jullie genoeg lastig vallen zekers, we zullen maar stoppen :-)

Groetjes,

12 opmerkingen:

Elisa zei

Ik vind het knap dat je thuis onderwijs geefst, en leuke foto's.

Tania zei

Het thuisonderwijs lijkt je goed af te gaan. Hele leuke lesjes met alles erop en eraan.

Kitty zei

Knap zo hoor met het les geven met het doen steken ze veel op,zo heb ik ook even de test zout en zoet gedaan maar inderdaad het valt niet mee waar je het proef ook ik dacht in het midden van de tong.En leuk zo met de foto's er bij.

Groetjes Kitty

Charlotte zei

Ziet er erg leuk uit Jaimie! Leuke afwisseling tussen theoretisch en praktische lessen. Je doet dat erg goed!
Groetjes,
Charlotte

Cards by Jol zei

doe je dit allemaal op 1 dag met hen, wauw, wat een ideeën allemaal.

groetjes jolande

Hetty zei

Nou volgens mij gaat het super goed z
met het lesgeven

gr hetty

Irene zei

Ik blijf in herhalingen vallen maar jullie doen het alle 3 SUPER!!!!

Groetjes, Irene

Margo zei

Ziet er geweldig uit zeg !
Liefs
Margo

tiny zei

wat leuk zeg!Het doet me aan vroeger herrinneringen toen mijn kinderen die leeftijd hadden.Ik deed ook heel veel leerzame dingen met ze.Dus ook horen,voelen ruiken en proeven.Fijn dat je kinderen dit onderwijs leuk en interresant vinden.
groetjes tiny

scraplouise zei

Je bent echt een superjuf hoor!.

gr.Louise

Christine zei

Een leuk en aangenaam verslag van je dag! Tof hoor!
Liefs
Christine

yvon zei

Petje af voor jou hoor, Jaimie. Vind dit zo ontzettend knap van je en volgens mij doen de kids het ook hartstikke goed. Super meid.
Groetjes, Yvon