donderdag 24 november 2011

Sketch van Nicolet gebruikt in de klas :-)

Hallo allemaal,

Voor wie niet graag héél deze lange post leest :-)
En enkel wil zien wat we met de sketch gedaan hebben, scrol dan maar helemaal naar beneden :-)

Vandaag hebben de kindjes voor W.O. (het lichaam) verder geleerd over de zintuigen, nu het deel ruiken en leren hoe het komt dat je geur kan waarnemen en sommige (gevaarlijke) geuren niet, dus hebben ze geblinddoekt de geurproefjes bij elkaar gedaan, (soms dachten ik wel dat den éne het in den andere zijn neus ging duwen of laten opeten, maar het is gelukkig goed gekomen,hihi).



En dan een verslagje maken, of het nu een aangename of niet aangename geur was.


Dan de oefening voelen, ik had verschillende artikelen in een zak gestoken en ze moesten zonder te kijken raden wat ze voelde.


De zus wist het natuurlijk allemaal al van den broer, maar dat is niet erg hé voor haar leeftijd hé! Ze mocht het gewoon gezellig mee doen hoor!


Ook hebben we voor W.O (het lichaam) nog een klein deeltje erbij genomen, namelijk zieke kindjes, waarom ? Ten eerste omdat ik weet dat Lieke niet goed is, en ten tweede omdat hun optreden van in het weekend, voor het goede doel was, voor langdurige zieke,...
En ik vind dat heel mooi en belangrijk dat ze dat weten waarom ze dat doen !

dus nog voor dat stukje les W.O. en voor de les Sociale vaardigheid, taal en rekenen heb ik de sketch van Nicolet gebruikt. Dank u Nicolet voor het gebruik !


Ze hebben een kaartje gemaakt, dat is raar zegt, dat is toch geen school, ik vind persoonlijk van wel, want sociale vaardigheid is hier, vind ik, jezelf even op de tweede plaats zetten en iets doen voor iemand die het harder nodig heeft dan jezelf, en ook tevreden zijn over je eigen werk (dat is voor onze zoon nogal moeilijk als perfectionist).
Voor taal omdat ze weer moeten schrijven en letten op hun zinnen en opstelling ervan (voor ons dochter schrijf ik dat nog voor natuurlijk) en voor rekenen, metend rekenen (dat heeft onze zoon dus ook niet gezien). Dus hem moest ook uitgelegd worden hoe je juist meet op je blad,...Ons dochter moet dat niet doen natuurlijk, zij let gewoon op, en voor ons dochter is het al een herkenning van de vormen in elkaar en voor beide ook al het doorzicht in de sketch is toch ook moeilijk (ik weet zelfs grote mensen die het niet kunnen). Daarom zie je de lijnen in kleuren staan en genummerd hoor :-)

En dan kon het knip-, meet- , plak- en inkleurwerk beginnen :-)







Onze zoon ééntje voor Robbe,


Ons dochter ééntje voor Lieke,


Na dit alles heb ik de tango gedanst met mijn dweil door ons huis, daar ligt hij nu gelijk een zielige vod in den hoek :-))

Gisteren had ik dubbel gekookt, dus nu staat er lekker stoofvlees op te warmen en een schotel denne-appels in de oven, dus ik kan sebiet gewoon zelf met de pootjes onder de tafel :-)

Groetjes,

11 opmerkingen:

Linda zei

Jullie hebben weer veel gedaan vandaag en wat een schitterende kaartjes hebben je kindjes gemaakt
gr linda

Karen zei

wat een geweldig verhaal en wat een prachtige kaartjes hebben ze gemaakt. Hardstikke goed!
groetjes,
Karen

Christine zei

Een prachtige dag zo te horen! Mooie kaartjes hebben ze gemaakt!
Liefs
Christine

Cards by Jol zei

prachtige kaartje hebben de kids gemaakt.

groetjes jolande

susie zei

Hé meiske,
prachtige kaartjes hebben ze gemaakt en in passant hebben ze weer wat bijgeleerd sé :)
Iedereen heeft weer flink z'n best gedaan ! xxxxxx voor de juf ;)

Debby zei

Ik vind het zo knap van je dat je steeds weer een leuke maar ook informatieve les weet te bedenken met dingen die eigenlijk heel voor de hand liggen.

Je hebt er duidelijk lol in en ook de kinderen zijn erg blij met deze manier van les geven.

heel goed gedaan

en erg bedankt voor je reactie op mijn blog, dat je zelfs daar nog tijd voor weet te vinden vind ik een wonder

groetjes
Debby

Margo zei

He wat gaat dat lesgeven je goed af zeg !
Ik vind dat van die schets echt goed gevonden, het is inderdaad een inoefenen van vaardigheden zoals een metend rekenen en ook wat oog-hand-coördinatie en fijne motoriek als ik me niet vergis (zit toch erg ver weg !)
Liefs
Margo

scraplouise zei

Wat een schitterende kaartjes hebben ze gemaakt.

gr.Louise

Charlotte zei

Dat zag er weer een heel leuke en leerrijke les uit Jaimie! Leuk dat je ze met dingen kan laten werken die uit hun omgeving komen (ziekte, sketch,..) dat is echt heel motiverend denk ik.
Keep up the good work!
Charlotte

Gerda Hartman zei

Jaimie, dat laatste had je hartstikke verdiend. Lekker met de pootjes omhoog ;-)

Patricia Garcia zei

What a fun card, lovely kids too!!

Hugs,
Patricia