vrijdag 2 december 2011

Schooldag/verbouwen/nieuw recept maken/....

Hallo allemaal,

Voor W.O. (het lichaam) hoort bij het thema "WATER" ook jezelf verzorgen, handen wassen, jezelf douchen,...dus daar hebben we over geleerd en ook hebben we op de computer een paar foto's laten zien wat er gebeurd als een bacterie overneemt, natuurlijk eerst laten zien wat een doorsnee huid is en wat een bacterie is,...




Dan samengevat noteren wat je hebt geleerd.


Rekenen en Taal geef ik op het moment werkblaadjes van, zo valt mij op, waar ze nog op vast lopen en zo kan ik dat in een volgende les aanbieden.



Franse les krijgen ze van mijn mama, ons dochter schrijft de linkse kolom, onze zoon de rechtse.


In de namiddag hebben we dan verder gedaan aan ons projectje voor de grootouderdag, maar ssssttt, want die lezen hier mee :-))

We hebben een nieuw waterdicht dag(week)schema opgesteld, structuur is in dit gezin héél belangrijk en nodig !! Wij kunnen ons dat niet veroorloven om eigenlijk een moment eraf te stappen, dat moeten wij ons beklagen, want daar heeft niemand iets aan, dus terug het gareel in allemaal :-))

Mijn ventje is gisteren al begonnen in ons dochter haar kamer, heel ons eerste verdiep staat overhoop, maar ze zal blij zijn als haar kamer klaar is.

En ik, tja tussen het lesgeven, de was en droog gaan doen en even een uurtje ontspanning te nemen, heb ik me 's avonds een nieuw receptje gemaakt,

Ballekes in seldersaus, (uit de kookboek van Jeroen Meus), het was lekker en eens iets anders zo hé.


Sebiet begint er een nieuwe schooldag, dus voort doen nu .

Ik hoop snel op jullie blog te komen, maar de drukte is hier nu even hoog door de werken terug.

Groetjes,

4 opmerkingen:

hennie zei

Mooi bericht Jaimie!!!
RRR (rust reinheid regelmaat) leerde ik ooit op de Pedagogische Academie.
Lieve groetjes hennie.

Cards by Jol zei

heb weer heerlijk je berichtje zitten lezen, ook nog een slaapkamer verbouwen in deze drukte?, je dochter zal er vast blij mee zijn straks.

groetjes jolande

Christine zei

Wat een drukte Jaimy! Maar zoals je schrijft de structuur moet er zijn!
Liefs
Christine

Irene zei

Het is en blijft bijzonder maar het ziet er allemaal nog steeds heel goed uit dus ...........vooral zo doorgaan allemaal!

Fijn weekend (komt Sinterklaas?)

Irene