vrijdag 13 januari 2012

2012 = tijd voor mezelf maken !

Hallo allemaal,

Ik wilde jullie weer bedanken voor jullie steunende woorden !!
Met het vorige bericht wilde ik dus echt wel bedoelen dat ikzelf mijn hobby's en mijn blog mis. En niet dat ik het voor iemand anders wil of moet doen hoor. Het probleem is we moeten al zoveel in ons leven hé, ...

we moeten wassen, strijken, poetsen,...
we moeten onze rekeningen betalen..
we moeten ons huishouden doen...
we moeten gaan werken of moeten thuis werken...
we moeten onze kinderen opvoeden (en soms onze man ook nog,hihi)...
we moeten inkopen gaan doen en eten maken...

Wat moeten we niet ... onze hobby's uitoefenen.
Neen ,... dat mogen we, maar dat is net het gevaar!
We mogen het, het is geen verplichting, dus tja is het ook even snel van onze to-do-list afgehaald hé ! En dat bedoelde ik met mijn vorige bericht, ik moet echt een evenwicht gaan vinden, dat voor iedereen past, want ik wil mijn hobby's en blog terug in mijn leven !!

En zoals Martina heel juist aangaf , als je plannen maakt, mag je op het einde van onze maar 24 u dag :-), al blij zijn als je merkt dat je inderdaad 1/3 al netjes afgewerkt hebt gekregen !

Maar ik heb mijn hobby's nodig om mijn batterij op te laden en mezelf beter te voelen, dus ik bijt door en ik ga meer creatief doen in 2012 ! Wat ik doe, doe ik en wat ik niet doe, laat ik los en leg mij erbij neer dat dat niet lukte op die dag, maar herpak me wel op een andere dag, zolang ik maar bezig blijf met mijn hobby's , is het ok voor mij!!

Ik ben nu al 5 dagen aan één kaartje bezig, dat is al niet super, maar toch voor mij wel, want ik heb ze straks wel klaar, ik had er evengoed géén kunnen hebben hé, positief hé, hihi.

Ik zend nog een leuke foto van onze Mike mee , hij doet het gelukkig ok tussen de poezen hier! Natuurlijk dit is voor hem niet hetzelfde als een konijnenvriendin, maar hij doet het ok.


Groetjes,

6 opmerkingen:

M@rjan zei

Dat loslaten van iets moeten zal je helpen, dan is het maar iets minder opgeruimd of schoon. Je hebt inderdaad tijd voor jezelf nodig en het is veel belangrijker dat jij het leven leuk vindt dan dat alles op orde is. Sinds ik dat zo doe, daar was wel een nare tijd voor nodig om het te beseffen, is het leven een stuk relaxter geworden. Dus knutsel als je daar zin in hebt, meid!
Fijn dat Mike het goed doet!

Groetjes, Marjan

scraplouise zei

Inderdaad, ik was ook altijd bezig met van alles en nog wat. Loslaten is moeilijk, maar je hebt ook tijd voor jezelf nodig.

Gr.LOuise

Michelle zei

Balans vinden vind ik ook erg moeilijk. Rust zien te vinden in gestreste tijden lijkt dan bijna onmogelijk he. Ik probeer nu om sávonds gewoon die rust te pakken in de vorm van lekker douchen en daarna gaan knutselen. Niet meer leren, geen huishouding, geen schoolwerk..
Mike geniet zo te zien lekker van zijn worteltjes. Mooi konijntje is het.

Liefs Michelle

Tinie zei

Zaten er maar eens meer uren in een dag.....sterkte en ik hoop dat je toch de tijd kunt vinden om je bezig te kunnen houden met deze hobby!!!

Groetjes Tinie

Gerda Hartman zei

We zijn nu natuurlijk wel heel benieuwd naar dat kaartje ;-). Wat een lieverd die Mike. Fijne dag verder.

corry'kaart zei

hoi jaimy
fijn dat je nu het belangrijk vind dat je ook zelf goed in je vel zit!
en dan volgt de rest vanzelf,dus lekker knutselen om te ontspannen en mike ziet het denk ik wel weer zitten:-))
groetjes van corry