zaterdag 14 januari 2012

Copic (ciao) of flexmarker of beide ??

Hallo allemaal,

Ik ben er zwaar over aan het denken om de flexmarkers aan te schaffen.
Zelf heb ik nog maar 20 copics, en ze zijn naar het schijnt combineerbaar.
Ook kan ik op termijn wel alle kleuren flexmarkers kopen, maar als ik moet wachten tot ik ooit al de copics bij elkaar heb , dan kan ik nog lang wachten vrees ik :-))

Tweedehands copics kopen, doe ik liever niet, je weet tenslotte niet of ze niet leeg zijn als je ze overkoopt hé ( nu via iemand die je kent is dat wel anders natuurlijk).

Maar wie kan mij voor- en/of nadelen geven van flexmarkers tegenover de copics ?

Groetjes,

7 opmerkingen:

Debby zei

Ik heb geen ervaring met de flex markers. wel met de copics. Ik koop mijn copics altijd op dit adresje

http://www.harolds.nl/p/tekenen/markersviltstiften/copic_1

de ciao markers kosten daar maar 2,50€ per stuk dus een heel stuk goedkoper dan in andere winkels. misschien ook een ideetje voor jou

groetjes Debby

Cards by Jol zei

ik kleur alleen met potloden en distress-inkt, kan je hier du niet mee helpen, succes ermee.

groetjes jolande

Marianne zei

Ik heb er geen ervaring mee,ik kleur met derwensts of met distressinkt, dus kan je ook geen raad geven. Wel weet ik dat ze in het boekenvoordeel aqua markers verkopen, twee verschillende sets, 24.95 euro per set.

Marjolijn zei

Harolds is inderdaad een goede winkel, ze leveren ook snel.

Ik heb zelf geen flexmarkers maar heb wel gezien dat ze geen nummersysteem hebben van kleuren die goed bij elkaar passen/ elkaar opvolgen.
Dat is dus wat uitzoekwerk wat je daar zelf moet doen, bij de copics is dat duidelijker.
Verder schijnen flexmarkers "natter" te kleuren, of dat een voordeel of nadeel is weet ik niet.

Groetjes Marjolijn

corry'kaart zei

hoi jaimy
denk dat het een persoonlijke keuze is waar je voor kiest,zelf heb ik copics en flexmarkers en aquamarkers,de laatste gebruik ik bijna nooit, het fijne wel is dat je ze gecombineerd kan gebruiken
veel succes met je keuze!
groetjes van corry

yvon zei

Hoi Jaimie,

Ben net terug van certificering van Nicole Verkooijen voor de flexmarkers. Ikzelf heb eigenlijk nooit met de copics gekleurd maar de flexmarkers zijn "natter" waardoor je de kleuren mooier in elkaar kunt laten overlopen. Het nadeel is dat nog niet alle kleuren op de markt zijn. Met de copics heb je bijv. 3 opvolgende kleuren maar bij de flexmarkers nog niet (komen er wel aan heb ik begrepen) Ik vind ze zelf erg fijn kleuren en hoop er binnenkort mijn eerste kaartje mee te maken. Je kunt ze inderdaad erg goed samen gebruiken. Mijn vriendin heeft een aantal copics en heeft daar nu bijpassende flexmarkers bij gekocht. Je zou er een paar aan kunnen schaffen en dan kijken hoe jij ze vindt. Dat is voor iedereen anders natuurlijk. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Tot de volgende keer,
Groetjes, Yvon

Kitty zei

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar kijk,lees en vraag eventueel hier eenshttp://stampinupnicole.blogspot.com/

Zei is een expert in dit soort werk.

succes.

Kitty