woensdag 11 januari 2012

Even mijn eigen blog bekeken.

Hallo allemaal,

Eerst even dank u zeggen voor jullie lieve woorden , wij missen ons Floortje enorm hard , voor sommige was het misschien maar een konijn, maar voor ons is dat niet, ze lopen vrij in de tuin, zitten niet vast in een hok, lopen binnen en buiten, ze was constant rond ons, dus ja haar gemis is snel gemaakt zo hé.

En over nog een gemis gesproken, merken jullie dat ook, dat ik al zeker een half jaar minder actief ben op mijn eigen blog ??

Mijn ventje zei nog " sinds wij dat water hebben binnen gekregen is het net of onze creativiteit is buiten gegaan" en eerlijk niet enkel dat water, wij hebben een verschrikkelijk zwaar (en emotioneel) 2011 achter de rug. en zo te merken starten we 2012 al niet beter.

Maar ik ben eens op mijn blog gaan zien en inderdaad ik merk ineens zelf dat het niet meer is wat het was,.... geen houtwerk, geen handwerk, geen gedichten, geen pixels meer... de kleine creaties liggen hier ook nog te wachten.... en dat is jammer, want mijn creatief zijn, is wel mijn ontspanning om de boel hier recht te houden, zeker nu met dat thuisonderwijs nog !

Ik ga even in onze agenda duiken en kijken , hoe en wat nu , want we moeten creatief blijven allemaal, wij zijn gewoon creatieve mensen en als we dat niet terug gaan oppakken, gaan we allemaal wegzakken en dat is niet de juiste levenswijze dan hé!

Iedere keer zeg ik dat wel, maar toch doen we het niet, en laat je andere dingen voor gaan, en eigenlijk neen dat kan/mag niet hé, aan jezelf denken mag ook al eens hé, zeker ik, ik zit 24 u met de kinderen :-)) Dus vanaf nu MOET het anders gaan gaan hier !! Mama heeft gesproken :-)

Hoe merk ik dat nog, ik ben al van maandag aan een kaartje bezig, het is niks speciaals, niks groot, geen frul op die kaart,..gewoon papier kleven, afdruk inkleuren en erop kleven en een tekst erop zetten, dat is al hé! En toch ben ik nog maar hier na twee dagen...


Ook op andere blogs reageren lukt me niet gelijk ik wil, iedereen krijgt graag een reactie op zijn creatie hé, dus ook daar moet verandering in komen hoor.

2012 zal ik eens mijn crea-jaar maken :-))

Groetjes,

18 opmerkingen:

Sandraatsjuh zei

Hey Jaimie,

Je moet niet te veel waarde hechten aan mensen die zeggen dat het maar een konijn is... Voor jullie was ze zoveel meer en dat is een waardevol iets.. de liefde van en voor dieren, en wat je er voor terug krijgt.. Veel mensen met die belachelijke uitspraken kennen geen liefde van dieren..... Maar juist die uitspraken doen zeer... ! Sterkte!

En dat creatieve jaar.. hoop dat het gaat komen.. wat een apart gevoel zal dat zijn geweest dat je man zei dat alles naar buiten is gespoeld... Hup veeg dan nu alle ellende maar naar butien.. Deur open en de bezem er door dan kunnen jullie aan een Fris en fruitig 2012 gaan beginnen.. En let maar op je creativiteit vind je straks zomaar in een kast of een lade die je opentrekt!!

groetjes Sandra

Irene zei

Mooier dan Sandra kan ik het helemaal niet zeggen dus ik sluit me er voor de volle 100% bij aan Jaimie!
Vergeet 1 ding niet......loop jezelf NIET voorbij omdat je zoo graag wil en vind dat het MOET. Er MOET al zooooo veel in ons leven dus koester de leuke dingen!

Liefs, Irene

marika zei

zeg liefke,
natuurlijk mist ge Floorke,ik had niks anders verwacht.Hier is dat ook zo hoor.En wat anderen daarover denken moet ge niet aantrekken.
Ik weet dat 2011 een zwar jaar voor jullie was,en hoop met heel mijn hart dat 2012 VEEL beter wordt.
Ik denk ook dat al je volgers wel begrip hebben voor het feit dat je stiller bent,zowel hier als op anderen hun blog.Iedereen heeft tenslotte wel eens zo(n periode.
En dat creatieve komt echt wel terug hoor,geloof me maar

dikke knuffel,marika

Michelle zei

he, soms moet je die rust echt even pakken ja. Lekker even ontspannen met je knutseltjes.. zeker in deze drukke tijd. Jouw kaartje is goed overgekomen hoor, ben vergeten je te bedanken door alle drukte hier. Dankjewel ik vond het erg leuk, een hele verrassing! Er komt ook iets jouw kant op ;)

Liefs Michelle

Marianne zei

Voor sommige mensen is het idd maar een konijn, maar voor jullie was het een huisdier en die maken toch deel uit van je gezin hé.
Kan je geen hulp krijgen in het houshouden Jaimie, zodat jullie wat meer vrije tijd voor jezelf hebben?

martina's kaartjes zei

een konijn, een hond, een kat,... voor velen van ons (ook bij ons) is het gewoon een lid van de familie. en als die wegvalt, is er een plekje leeg...
jaimie,
loop jezelf niet voorbij, laat je geen 'verplichtingen' aansmeren. Doe waar je goed in bent en alles komt na een tijdje wel op z'n pootjes terecht. Ik heb al geleerd, dat als je plannen maakt, je blij mag zijn dat je daar 1/3 van verwezenlijkt hebt. Ik heb geleerd dat een dag maar 24 uren heeft en dat ik ook maar een mens ben... dus, laat het zijn beloop en het lot zal je wel in de juiste richting sturen ! succes ( en eh... je kaartje voor je nieuwjaarswensen ligt hier lekker te lachen naar mij en denkt... jaja, dat hebt ge weer goed gezegd en ik lig hier maar te wachten om opgestuurd te worden) ahum...
Dat gaat straks dus nog wel even op de bus ! Sorry...
grtjs, martina
x

M@rjan zei

Tuurlijk mis je dat beestje, je hield ervan.
En doe jij maar wat je tijd je toelaat en voel je nergens toe verplicht. Je kunt nou eenmaal niet alles. Het komt vast weer terug dat tijd hebben.

Groetjes, Marjan

Jolanda Cuper zei

Wijs gesproken moeders hou vol met je goede voornemen!
Groetjes Jolanda.

Elisa zei

Maar een konijn? Nee het was jullie vriendje, en betekende veel voor jullie dus ik zou zeggen weinig waarde hechten aan mensen die dat zeggen.

Over het creatieve gedeelte was me al erg opgevallen, ik hoop dat het gaat lukken en dat ik veel mooie creaties van jou hier mag gaan bewonderen. Maar je moet natuurlijk wel doen wat jij leuk vind.

gr Elisa

Cards by Jol zei

natuurlijk mis je zo'n beestje, is toch een stukje dat bij je gezin hoort.
je moet je niet verplicht voelen om te bloggen en te reageren, je moet doen waar je je goed bij voelt.
ik heb wel eens anderhalf jaar niet gefreubeld, maar toen juist weer veel gelezen en opeens miste ik het en ben het weer gaan oppakken.
Je moet je zelf niet voorbij lopen, daar heb jij en je gezin niets aan.

groetjes jolande

corry'kaart zei

hoi jaimy
kan je gevoelens heel goed begrijpen en ik sluit mij bij de voorgaande schrijvers aan!
en zelf zeg ik altijd als je de mens leert kennen,ga je van dieren houden omdat ze je nooit terleurstellen!
groetjes van corry

Linda zei

Het is toch logisch dat je het konijntje mist, het hoorde bij je gezin, mensen die geen dieren hebben snappen dat niet.Denk maar goed om je zelf en loop jezelf niet voorbij hè.
gr linda

anja zei

er is niks aan toe te voegen,maar geloof mij maar een mens kan veel hebben.
liefs anja

yvon zei

Hoi Jaimie,
Het is allemaal al gezegd.
Doe vooral wat JIJ leuk vindt en aan kunt en maak je geen zorgen over wat andere mensen daarvan vinden. Alles draait om jou en je gezinnetje en niemand anders.
Groetjes, Yvon

Christine zei

Hallo Jaimy,
Ja soms is het eens nodig om met je neus op de feiten gedrukt te worden. Een klein beetje tijd voor jezelf is zeker niet slecht want dan voel je je achteraf wat beter en dat komt dan ook je omgeving ten goede. Dus ik hoop dat je er zeker toe komt al zal het niet altijd makkelijk zijn want ik weet uit ondervinding dat mammas zichzelf vaak wegcijferen! Ik duim voor je!
Liefs
Christine

Gerda Hartman zei

Doe maar rustig aan hoor. Jullie hebben zoveel te verwerken gehad. Maar bij mij werkt creatief bezig zijn altijd wel heel goed om dingen te verwerken en te overdenken. Veel succes met het creatieve jaar 2012

Mascha zei

Doe vooral rustig aan, het komt vanzelf wel weer. Als het moeten wordt is het niet leuk meer.
Groetjes Mascha

Aleida zei

Je kunt je creativiteit ook op een andere manier vorm geven, b.v. de manier waarop je je lessen geeft. De manier waarop je steeds weer reageert op je kinderen. Ook daar komt creativiteit bij kijken om niet steeds hetzelfde te doen. In klussen kun je ook veel creativiteit kwijt. Geen wonder dat het "normale" crea-werk wat blijft liggen.
Sterkte