woensdag 18 april 2012

Voor Lieke & Vera (als afscheid) !!!

Hallo allemaal,

Tweede postje vandaag, maar ik wilde met deze post even wachten tot het zelf op de site van Lieke stond, en dat was vandaag zo, dus ik zet het nu ook maar pas op mijn blog.

Met Lieke gaat het helemaal mis !!! ze hebben geen behandeling niet meer, ...
Dus iedereen weet wat dat wil zeggen hé.....ja wij volwassenen weten dat en dan nog snappen wij het niet hé !!! Het is een kindje, 7 jaar, komaan !!!

Maar hoe legt Ellen (mama van Vera) dan uit tegen haar dochtertje van 7j (Vera) uit , dat haar beste vriendinneke (Lieke) er binnenkort niet meer gaat zijn! Hoe begin je daar aan ?!!

Dus ik had een idee in gedachten en had dat eerst even voorgesteld aan ons Gerda'ke, (dank u Gerda voor de lieve reactie meid!) om te zien hoe mijn idee overkwam en blijkbaar was het een lief en goed idee, dus dan pas stelde ik het ook voor aan de mama van Vera en Lieke, om een creatie in stof te maken, een opgevuld (gebroken) hartje, met op elk deel apart hun naam,in micca, een plaats voor een foto'ke te steken en aan de achterkant een zakje voor iets van hun eigen in te steken. En zolang de meiden nog samen kunnen zijn, kunnen ze het samen als een hartje leggen en eens het moment van afscheid aangebroken is, neemt Lieke het deel van Vera mee met zich en krijgt Vera het deel van Lieke en zo heeft Vera toch nog iets tastbaars van Lieke na het verlies van haar beste vreindinneke!

Dit is de creatie, het is volledig met de hand inéén genaaid, dus niet te nauw zien hé !



Het is gisterenmiddag hier in België op de post gedaan, dus ik hoop !! dat het nog op tijd in NL aankomt, kon tot 3 dagen duren volgens de post, zucht !

Denken jullie aub ook nog eens op Lieke en haar familie, klik even op de site linksbovenaan mijn blog daarvoor !! Geef misschien even een steun-berichtje in hun dagboek ? Kost u een kleine moeite en voor hen een groot gebaar van steun!

Groetjes,

21 opmerkingen:

marika zei

ewel,ik vind dat heel erg moi,zeker de gedachte die er achter zit.Alleen jammer dat het zo triest is he.
Maar ik ben zeker dat beide dametjes hier heel blij mee zullen zijn.En voor diegene die achterblijft zal dat hartje altijd erg dierbaar blijven vermoed ik

groetjes,Marika

Pauline zei

Wat verdrietig allemaal...had al gelezen dat het mis was...zo erg...maar wat heb jij een mooi gebaar gemaakt, letterlijk!
Dat geeft hopelijk wat troost...

susie zei

Meiske wat spoken er toch altijd goede en mooie ideetjes door jouw hoofd en dit is weerom een heel prachtig idee !
Zo passend dat je dit weer hebt gevonden. Voor Lieke ! En voor haar beste vriendinnetje. Die gaan het héél zeker aan hun hartje drukken.

Jij hebt dit met veel liefde gemaakt.Ik ben trots op jou.
Jij hebt hebt een heel goed hart dochterlief .. dikke knuffel XX ..

Irene zei

OOOOOH Jaimie hier word ik helemaal droevig en emotioneel van. Die arme kleine meid. Ook al kennen we haar niet door jouw blog en de paar kaartjes die ik voor haar gemaakt heb is ze toch "dichtbij" gekomen. Al die strijd van de afgelopen tijd en toch allemaal voor niets, wat een verdriet!!!! Jouw creatie is een super lief gebaar en kan hopelijk wat troost bieden!

Liefs, Irene

Marijke zei

Wat een triest verhaal en wat een mooie geste. Dit is een heel lief gebaar en ook voor je dochter te beseffen dat als Lieke er niet meer is toch nog iets tastbaars van haar te hebben. Heel veel sterkte voor jullie maar ook voor Lieke,
groetjes Marijke.

jaimie zei

Vera is niet mijn dochter hoor Marijke, Vera is de dochter van de vriendin van de mama van Lieke, hihi, kan je nog volgen?

Groetjes,

M@rjan zei

Ik vind het een heel mooie en symbolische gedachte hierachter en een lief gebaar dat je dit maakt.En afschuwelijk dat er niets meer gedaan kan worden...

Groetjes, Marjan

Grietje Jansen zei

Heb je slechte nieuws eerst even moeten laten inwerken.
Mijn dochter Mariëlle vertelde me dat haar vriendin haar pasgeboren baby die ook Mariëlle heet heeft veloren door een hartstilstand.
Dezelfde dag krijgen we te horen dat de schoondochter van de buren is overleden door een longembolie.
En nu dit verhaal van jouw.
3 jonge meisjes eigenlijk nog,alle veel te jong....


Grietje

Linda zei

Wat een mooi gebaar van je meissie, heel mooi gemaakt van je
gr linda

nicolet zei

Ooh JAimie wat een mooie gedachte zo! Ik hoop zo dat het op tijd aankomt bij hen!!
Wat ben je toch lief voor iedereen...
Liefs nicolet

Liv zei

Ik duim mee voor een tijdige aankomst Jaimie. Heb zelf een tijdje MAW gesteund en zo'n dingen grijpen je toch aan. Tof dat er dan mensen zijn die een lief gebaar tonen! Helemaal TOP! Ze gaan dat zeker appreciëren!

Christine zei

Wat een mooi initiatief Jaimie!
Maar het is wel vreselijk om zoiets te moeten meemaken, ik krijg er kippevel van!
Liefs
Christine

Michelle zei

Verschrikkelijk nieuws, lief dat je dit voor ze hebt gemaakt. Gaan ze heel erg waarderen.

scraplouise zei

Pfff wat heftig allemaal en wat een mooi gebaar van je!!.

gr.LOuise

Jolanda Cuper zei

Zo lief en fantastisch en dat je dit doet! je bent een geweldig mens!
Groetjes Jolanda.

Anneke zei

Ooh wat een lief gebaar Jaimie! Zo mooi gemaakt!! Dat gaan ze echt wel waarderen!! Je bent echt te goed voor deze wereld :)
Groetjes Anneke

Marianne zei

Wat een mooie gebaar Jaimie, het is idd erg hé.

sjouks kaarten zei

Wat een mooi gebaar!
Groetjes Sjoukje

Agitte Huberts zei

Wat een prachtig gebaar Jaimie, zo jammer dat het voor zo'n triest doel is.

Pia zei

Wat een mooi gebaar Jaimie!
Groetjes,
Pia

Bep zei

Hoi Jaimie,

Wat een mooi gebaar en gelijk een heel triest verhaal.

Liefs Bep