maandag 6 januari 2014

Deze week zag ik ... Inbrekers !!



Hallo allemaal, 

Graag doe ik ook mee met deze week zag ik...
(Eigenlijk was het wel vorige week, 
maar ontdek net deze site :-))

meer info op het blog , zomaar een dagje.

Ons nieuwe jaar start helaas niet zo leuk, vorige donderdagmiddag gaat de bel hier, ik was in de hall bezig, dus ga naar de woonkamer om mijn trui en sleutel te nemen,.
Maar als ik door het raam zie, zie ik dat het drie jongeren zijn , (schat ze tussen de 15-20 j),sorry dat ik het zeg, maar het waren vreemdelingen.
Nu moet je weten dat onze gemeente er op het moment om bekend staat voor zijn inbraakplaag, (je zit hier ook dicht aan de autistrade, dus ze kunnen direct weg!), wij zijn blijkbaar ook al op ATV geweest hiervoor, 
De inbraakteller stond eind nov:13 al op 128, (waarvan ook 51 pogingen tot inbraak)!!
Ze komen met de onozelste trucjes aanbellen, ben je niet thuis, slagen ze hun slag. Het duurt ook maar 30 seconde voor die mannen om binnen te geraken, 
als het langer duurt, gaan ze naar het volgende huis.
Nu de tijd dat ik naar de woonkamer ging, was blijkbaar al genoeg tijd voor die kleinste jongen om ons slot te bewerken of ze zijn daarna terug gekomen??
Terwijl stond den oudste van den hoop zenuwachtig het straat in het oog te houden en den derde was bij de buren gaan aanbellen met het excuus dat ze kaarten verkopen voor de arme kinderen, maar ze hebben dan wel maar één pak kaarten bij en géén klein geld.
Maar toen kreeg den oudste mij in de gaten door de gordijn en zijn ze de straat hierachter ingelopen.
Het rottige is, ze hebben van niks géén schrik meer !! Ze breken in terwijl de mensen thuis zijn hé !
Onze buurt heeft een samenwerking aangevraagd met burgemeester en politie, 
dat noemt een BIN (buurt informatie netwerk), ze hebben de goedkeuring gekregen, maar er moeten 50 mensen aangesloten zijn, helaas van de 250 brieven die zijn gebust, hebben er maar 11 gereageerd.
Nu moet ik toegeven , dat wij daar ook niet bij waren, want wees eerlijk, je denkt" dat is ver van mijn bed, dat gebeurd niet bij ons"
Niks is dus minder waar, ze schamen hun voor niks meer !!
Het zijn ook meerdere bendes die actief zijn en ze komen tot in de dorpskernen nu ! Waar ze zich vroeger enken aan de autostrade bevonden.
Met de buren gesproken en het is écht niet meer te doen hier, 
wat verhalen dat je allemaal hoort, ook appartementen gaan ze binnen, 
terwijl de mensen vanvoor tv zien, stelen ze vanactter alles leeg !
Je mag geen garagepoort op een kier laten staan, want ze zitten er in, 
alles kunnen ze gebruiken, ook auto;s proberen ze ook of die niet los staan en als ze dan worden betrapt, steken ze er zo een onozel kaartje voor verkoop tussen. En niet alleen op straat, ook op de opritten komen ze.

Wij hebben dus nu overal extra sloten geplaatst en meer beveiligd, waar nog kon! Zodat het héél moeilijk is om binnen te geraken en het te lang duurt zo voor hen!!!
Heel de buurt hier is alert nu hoor, iedereen helpt iedereen nu.
Het minste dat we verdacht vinden, gaat er een belletje naar de politie.
Politie rijdt hier, in heel de gemeente,nu ook al in burger rond. 

Groetjes, 

7 opmerkingen:

corryskaart zei

gossie jaimie
wat een ellende allemaal met dat tuig!! hopelijk komt nu alles voor jullie weer in rustige vaarwater want leuk is dit echt niet dus veel sterkte er mee!!
groetjes van corry

Margo zei

Hey meid !
Veel sterkte ermee, is echt supervervelend he !
Ik had onlangs een man die gewoon in de gang bij ons op de trap stond, daar ben ik echt wel een paar weken niet goed van geweest hoor !
Politie is toen geweest en ze zeiden wel dat ons huis goed afgesloten was en veilig, dat ze niet zo makkelijk ongezien binnenraken, maar ja, er was er toch ene in mijne gang he !
Veel sterkte lieverd !
Liefs
Margo

Lia zei

Ja meid het is echt overal schering en inslag, je hoort niet anders, maar met al die sloten ben je net een gevangene in je eigen huis,
groetjes Lia

Pauline zei

Jakkes wat een gedoe! Ook erg naar voor de kinderen, dat ze zich nu niet veilig meer voelen.

cristel zei

Nou das inderdaad een heel slecht begin maar goed ergens dat je thuis was en hopelijk komen ze ook niet meer terug zeg.
Grtjs

Chris zei

He bah Jaimie, wat een vervelende ervaring en nog erger, wat vervelend dat het zó vaak voorkomt dat je wel alert moet zijn. Goed dat jullie de beveiliging wel hebben aangepakt en ik hoop van harte dat het niet meer gebeurt.

marika zei

gatver, dat is alles behalve leuk. Tegenwoordig is een mens zelfs niet meer veilig in zijn eigen huis. En eerlijk is eerlijk, tzal er niet op beteren nu de grenzen ook voor Roemenië en Bulgarije open zijn.
Hopelijk krijgen jullie geen ongewenst bezoek meer

groetjes,Marika