donderdag 9 januari 2014

Duimen jullie aub mee ?!


Hallo allemaal, 

Sorry, maar 2014 zit ons nog niet mee hoor!

Ons konijn Mike (12j, waarvan wij hem bijna 8j hebben) 
heeft (waarschijnlijk van ouderdom) 
een beroerte gekregen.
We zijn er gisteren mee naar de dierenarts geweest, 
ik heb een medicijn voor zijn darmen in gang te houden 
en dwangvoeding meegekregen. 
Ook heeft hij daar nog een spuit tegen ontsteking en pijn gekregen. 
Het moest binnen een paar uur beteren.
's Avonds gebeld en gemeld dat het niet beter was, 
hij wil zelf zijn dwangvoer niet slikken 
en ligt er maar stil bij, reageert niet echt , 
enkel op heel hard lawaai, eventjes.
Dat is dus niet goed en er is dan ook niks meer aan te doen, 
als hij zelf niet meer wil.
Dus ik heb een afspraak om hem sebiet om 10 u in slaap te laten doen.

Maar vanacht zat hij ineens gelijk je hieronder op de foto kan zien, 
en ging hij zelf (wel nogal wankelend) drinken uit zijn bakje. 
Nu had ik zijn korrel er ook in gedaan, je weet maar nooit hé.
Maar eten doet hij niet, maar toch ging hij er eens aan ruiken, 
zou hij gisteren ook niet gedaan hebben.
Zo ook aan het blaadje witloof dat ik er gelegd had. 
Ik heb net zijn medicijn en beetje dwangvoer in zijn mondje gespoten 
en hij heeft het toch binnen.

Dus aub duimen jullie mee, 
dat het inslapen nu nog even niet nodig gaat zijn.
Misschien moet hij gewoon even herstellen, 
een beroerte is niet niks hé!
Als een mens dat krijgt, verlang je toch ook niet 
dat die morgen terug km gaat afleggen op zijn fiets he!

Natuurlijk mag hij géén pijn lijden
en willen we hem niet bij ons houden 
uit zelfbelang, dat doen we niet.
Maar ik wil hem wel een kans geven, 
op mogelijk herstel ?


Groetjes,

4 opmerkingen:

marika zei

oooh, arme Mike. Een beroerte is niet niks he, en zeker op die ouderdom. Ik hoop dat hij inderdaad hersteld.
Maar hoe dan ook heeft hij een hele mooie leeftijd behaald, dat doen er hem niet veel na. En hij heeft in ieder geval een supergoed leven gehad bij jullie.
Sterkte, en veel beterschap voor Mike

groetjes,Marika

Atelier Valerie © zei

Oooh, hoe triestig ...
Ik hoop dat hij er doorkomt ...
Sterkte ...
Lieve groetjes, Valerie ♥

Zaanse Zolder zei

Ow jeetje, hoe sneu. Maar 12 jaar is wel echt oud voor een knijntje of niet? Het is nu 10.30, ik hoop dat je jullie knuffel nog wat langer mogen hebben. Sterkte ! x Syl

yvon zei

Ach meis, wat erg. Leef erg met jullie mee. Heel veel sterkte.
Lieve groetjes, Yvon